Seiko 6M13 Age of Discovery Perpetual Calender

Dit horloge uit begin jaren 90 heb ik in mijn bezit en ik.zou het heel graag weer lopend krijgen. De juwelier geeft aan het niet meer te kunnen repareren omdat Seiko de onderdelen niet meer levert.

Het caliber in dit horloge is: 6M13/0010

Wie heeft zo’n (donor)horloge of tips voor mij.

Alvast hartelijk bedankt!

1 like

Hallo Jasper,
Het horloge ziet er nog erg netjes uit, ondanks dat je hem dagelijks hebt gedragen las ik in een andere thread. Is zeker de moeite waard om weer aan de gang te krijgen.

Heb twee of drie jaar geleden bijna hetzelfde gehad bij mijn 6M13, degene met de witte aardbol trouwens. Deze liep wel toen ik hem kocht, maar achteraf bleek de datumaanduiding niet te verspringen. Hier op het forum gevraagd, maar helaas niet verder gekomen.

Toen de lokale juwelier benaderd, die heeft een prijsopgave gedaan. Die heb ik geaccepteerd en een aantal weken later teruggekregen in nieuwstaat. Net vandaag de batterij vervangen en alles weer goed gezet. Kan ik hem eindelijk weer om.

Zou natuurlijk kunnen zijn dat er geen onderdelen meer zijn, maar ik wil wel voor je informeren of ik geef je de naam van de juwelier door.

1 like

Hallo Sjaak
Dank voor je bericht en sorry voor de late reactie, het was er even bij in geschoten.

Onderdelen zijn niet meer te krijgen voor dit horloge. Ik had van iemand op het forum een donormodel gekregen om van 2 horloges weer 1 te maken. Helaas bleek dit ook niet mogelijk, daar beide uurwerken volgens de juwelier versleten waren.

Gelukkig had hetzelfde forumlid ook nog een werkend exemplaar en dat ga ik deze week bij hem ophalen.

Toch ontzettend leuk hoe je op het forum geholpen kan worden! Mijn zoon is al vanaf kleutertijd (nu 18) verzot op dat horloge en van mijn horloges (±25) is dit de enige die hij wil dragen. (Haha, hij heeft het zelfs gedragen terwijl het niet liep)

Het ‘probleem’ wordt dus deze week opgelost en dan zal ik dat ook gaan vermelden in het topic.

Dank voor het meedenken en ik hoop dat je het horloge nog lang in goede gezondheid mag dragen.

Vriendelijke groet Jasper

Met dank aan @Aquarius is mijn probleem opgelost.

Eerst heeft Martin mij belangeloos een donorhorloge verschaft en de toen dat de oplossing niet bleek te zijn, kon ik eenzelfde horloge van hem overnemen.

Mijn zoon krijgt het voor deze kerst. Hij heeft precies de leeftijd die ik had toen ik het horloge kreeg.

Hoe leuk is dat!

Zonder het forum en Martin was dit niet gelukt!

Een blije vader (en nu nog ongewisse) zoon

1 like