hoi deze heb ik gekocht via ebay ti een automatic 150 m 17 jewels maar ik twijfel is tie echt
Hoi Conrad,
in de andere post vraag je of hij echt/nep is. Helaas zal van dit horloge alleen de kast/achterdekesel en uurwerk echt zijn. Ik neem aan dat je 'm via Ebay uit Singapore hebt laten komen (of een ander warm land in Azië)?
Het zijn allemaal aftermarket onderdelen (plaat/wijzers/bezel), dus niet van Seiko. Maar een ramp is het niet. Binnen de Seiko wereld is aftermarket geen doodzonde
Langzaam aan begint dat wel te veranderen en dat is terug te vinden is de waardering voor geheel originele stukken.
Wat bouwjaar betreft: als het serienummer op de achterdeksel met een 6 begint, dan is het 1996.
Gr Ron
het serie nr begint met1 en gaat verder met d0986
heb het gekocht van een nederlander .
och ja hij is wel netjes en loopt mooi .
Ik dacht 1986 te lezen in jouw titel, vandaar dat ik dacht dat het 1996 moest zijn daar ze niet in 1986 op de markt waren. De jouwe is dus van december '91.
Veel plezier ermee!
bedankt voor je bericht
grte van een beginner
van harte met je nieuwe aanwinst in aparte kleuren combi (tu)
he leuk bedankt seamaster .
mooie werk die omegas moet je wel voor sparen he mar ja time is on my side
Die 7002’s zijn mooi. (tu) Ik draag toevallig die van mij toevallig vandaag ook. Lekker rustige wijzerplaat, die me eigenlijk meer aanspreekt dan de wijzerplaat van de SKX007.
ja vind ik ook. ben nu aan het kijke voor een citizen bullhead. heb er al eentje gezien met veel werk er aan .zijn daar nog onderdelen voor te vinden? zoals glas en bezel en nieuwe wijzers ? denk dat ik hem kan hebben voor een prikkie tis wel een gok want hij loopt niet zoals de 7002. niet .grte conrad
Zie mijn reactie op het gezocht forum.
mvg, Frans
conrad Schreef:
ja vind ik ook. ben nu aan het kijke voor een
citizen bullhead. heb er al eentje gezien met veel
werk er aan .zijn daar nog onderdelen voor te
vinden? zoals glas en bezel en nieuwe wijzers ?
denk dat ik hem kan hebben voor een prikkie tis
wel een gok want hij loopt niet zoals de 7002.
niet .grte conrad
een citizen bullhead voor een prikkie is altijd leuk ( ligt eraan wat het prikkie is, glaasjes zijn er nog wel te koop,
ik heb er eentje gehad en hier op het forum weer verkocht, ze zijn erg leuk, maar niet erg groot, kleiner dan je 7002, dus let daarop.
hoi hardy ,denk dat ik hem heb voor 10 e maar er moet veel aan gebeuren en hij loopt ook niet .
dus het is een gokje of hij gemaakt kan worden voor een redelijk bedrag .
mischien is het mn lucky day of toch niet waag het er maar op denk ???
Effe goed nadenken voor je zoiets koopt Conrad. De Citizen Bullhead heeft hetzelfde uurwerk als de Citizen 67-9313, nml. het geweldige caliber 8110A. Probleem met dit uurwerk is dat het op zich al moeilijk te repareren is (chrono wijzers zijn niet naar uitgangspositie te verstellen etc.) maar het vinden van vervangingsonderdelen schijnt nog veel moeilijker te zijn. Het is niet voor niets dat ons aller Richard A. gestopt is met de reparatie van deze uurwerken. Dus als je voor 10,- euro zoiets kunt aanschaffen, dan mag je veronderstellen dat het helemaal niks is. Echter, uitzonderingen bevestigen de regel: je weet het nooit zeker. Voor het zelfde geld koop je iets dat na een servicebeurtje de rest van je leven lekker blijft lopen. Live is a gamble, man.
groets,
rombo
bedankt voor je advies ,denk dat ik het maar opvolg ja kan beter iets kopen dat het doet dan iets wat niet te fiksen is …