Seiko 7005-8052

Hallo! Er wordt veel verteld over de Seiko 7005-8052 maar kan iemand meer specificaties verlenen over dit werk? Ik weet dat het via de kroon niet opwindbaar is. Is het dan eigenlijk de vroegere voorloper van de 7S26? De prijzen anders niet bij sommige. Anderen zijn dan wel weer goedkoop. Wat is de juiste verkoopprijs voor dit horloge in goede staat, wel zonder originele staalband. Maar vooral, het werk. Welk tikgetal heeft deze? is dit 18000 en met welk werk is dit goed vergelijkbaar. Mvg, Bart.

De 7S26 was sinds eind jaren '80 de opvolger van de 7009. De 7002/7005/7006/y621 zijn wat ik begrijp aan de 7009 verwant.

ja omdat je de 7005-8052 ook niet kan opwinden aan de kroon, dat kan bij de 7S26 ook niet. Vandaar mijn vraag.

Wil je meer weten, kijk dan eens hier bijvoorbeeld: https://calibercorner.com/seiko-caliber-7002a/

dank u wel!

sommige zijn vrij duur. Gaan tot zo’n 1100€ terwijl andere de 300€ niet halen. Waar zit dan dit verschil? Beide met originele staalband en in vrij goede staat…

Ik zou opletten met dit model, sinds enige jaren is er een replica plaat op de markt waarmee de ze boel proberen de bedonderen.

oei dat is minder en je kan ze dan nog niet goed herkennen ook…

Daar heb ik mezelf niet in verdiept. De strategie lijkt te zijn dat ze een aantal gewilde vintage modellen gekozen hebben en daarvan de platen hebben nagemaakt.
Er was 2-3 jaar terug ineens een grote toename van dit model en de 6309-836A met Arabische wijzerplaat op de bekende veilingsites.

tja als ze er geld kunnen uitkloppen doen ze vanalles. Dat is met andere merken ook zo!