Seiko 7006-7090 bracelet probleem

Ik heb een oude Seiko 7006-7090 uit 1974.
Enkel het bandje raakt om de haverklap los. Is hier een oplossing voor of een soort aftermarket bandje voor? De aansluiting bij het horloge lijkt uniek.
De haakjes pakken niet lekker meer in de band.
Dit zorgt ervoor dat ik het horloge minder vaak draag dan ik zou willen.

1 like

Is het zo’n klem deksel/buckle? Dan kan je de zijkanten een beetje naar binnen duwen.

Ik zou de haakjes voorzichtig buigen met een plakbandje op een punttang. Of de pin vervangen mocht deze scheef ogen.

Ja, en hij klemt dus niet zo lekker meer. Of ik zou net 1 verder moeten klemmen, maar dat rekt het bandje net niet en dan zou ie ook te strak om de pols zitten.

Ik duw/knijp de gesp een beetje samen met mijn handen, dat helpt tenminste voor een tijdje.

Zou niet aan de gang gaan met knijptangen. Dat zie je.

OK ik heb nu een primitieve oplossing, maar ik denk dat Bluetac of 3M (voor achterop je poster) het ook bij elkaar kan houden zonder dat je het ziet en wat ook verwijderbaar is.

Je kan natuurlijk ook alleen de gesp even vervangen die zit vast met 2 springbars heb je zo los en zet je er een generieke tussen?

Zo te zien zit de band verkeerd in elkaar. Dus logisch dat het niet goed werkt…

Het is niet de originele band toch?

Dat had ik me ook afgevraagd. Ik heb dezelfde Seiko met andere banden gezien inderdaad. Hoe kan ik weten welke band of welk referentie nummer ik moet hebben voor de 7006-7090 uit 1974?
Op deze staat wel Seiko in puntletters (als ik het nummer kan lezen laat ik dat ook wel weten vanavond)

Het gedeelte met de 2 groeven zit te dicht bij de andere kant van de band.
Nu zit deze op het 5e gaatje van de kant en dan functioneert het geheel niet goed meer.
Beter terugbrengen naar bijv. het 2e gaatje en er een schakel tussenuit halen.

1 like

Ahh, ik denk dat ik je snap. Zat ik ook al over na te denken (dat de oplossing in de bandafstelling zelf kan zitten)

1 like

De pushpin op punt 1 losmaken en op punt 2 weer monteren en dan de band inkorten zal een groot deel van je probleem waarschijnlijk oplossen.

1 like