Seiko 7009-5010

Hoi!

Vandaag was ik bij mijn moeder en vroeg ik of zij mijn vaders horloge, welke in 2008 is overleden, toevallig nog had. Ik had er eigenlijk nooit meer aan gedacht en zat even foto’s te kijken en moest er ineens aandenken. Ze kwam met een doosje aanzetten met het desbetreffende horloge, een Citizen Ana Digi Temp die kon ik zo krijgen.
Verder zat er ook een Seiko 7009-5010 in, ook gedragen door mijn vader maar die had hem weer van mijn opa welke in 1988 is overleden. Bijzonder maar waar, na een paar keer schudden liep deze direct en loopt nu nog stipt op tijd! Glaasje is een beetje dof en er zitten wel gebruikerssporen op de kast. Band is helaas niet meer origineel, daar gaat een mooie vintage leren band op komen.

Wat ik graag zou willen weten is uit welk jaartal deze is. Wanneer ik zoek op serienummer en uurwerk, kom ik op 1977 of 1987 uit. Weet iemand toevallig of deze uit welk jaartal deze komt? Waarde maakt mij geen donder uit, ik ben alleen benieuwd naar het jaartal. Bedankt alvast voor het meedenken! Zie onder voor de foto’s:

2 likes

Hij is uit 77. :+1: Te zien aan de stijl en de jewel aanduiding op de plaat.

1 like

Tussen 1970-1979

1 like

Ik zag ook bij birthyearwatches.com hetzelfde type, maar dan uit 1986. Die ziet er wel echt hetzelfde uit lijkt wel. https://www.birthyearwatches.com/product/1986-seiko-7009-5010-automatic/

Gebruik aub nooit catawiki als bron. Een site met zeer slechte info en exemplaren vaak.

Die kan ook uit 76 komen. Dat denk ik eerder :wink:

2 likes

Dank je wel voor de snelle reactie in ieder geval. :+1::ok_hand: Als ik er zo over nadenk kan het inderdaad niet anders dan dat hij uit ‘77 is. Aangezien mijn opa in 1988 is overleden en er aardig wat gebruikerssporen op zitten. Erg blij mee!

Klopt het dat ik met een beetje tandpasta het glaasje wat kan opknappen?

Het serienummer begint met een 7 dus dan is het 77 :smile:

Het glas is inderdaad plexi. Dus dat is goed te polijsten.

1 like

Ik zag inderdaad een typo in mijn vorige reactie. Even aangepast. :joy:

1 like

5 likes

Mooi! Die ziet er behoorlijk strak uit! :ok_hand:

Mooi uurwerkje!!

1 like