Seiko 7009 komt moeizaam op gang

Ik heb een Seiko SKN033K waar door de vorige eigenaar ooit een 7009A en andere caseback zijn ingezet. Ik vermoed dat de glazen caseback gebroken is met medeneming van het uurwerk en er een oude 7009 uit een sloper is ingezet.

Anyways. Als hij loopt loopt hij prima en nauwkeurig. Maar als dit horloge een tijdje stil heeft gelegen kost het me de grootste moeite om weer aan de praat te krijgen. Ik ‘wieg’ me suf en de eerste dag valt hij paar keer stil.

Zijn er trucs om hem eerder wat reserve te geven of is het uurwerk gewoon versleten?

Je zou kunnen overwegen om het horloge te laten checken op de noodzaak van een servicebeurtje. Misschien nog makkelijker is het om bij Rob van Mosterwatches punt nl een nieuw origineel uurwerkje (7s26) te kopen (kost ca € 50,00) en het te laten transplanteren door Rob himself. Ben je hoogstwaarschijnlijk minder geld kwijt dan een servicebeurt (kost al gauw € 80 à € 100, als je het daarmee redt…)

Zou goede optie zijn ware het niet dat het een goedkopere Seiko is en ik er niet onwijs verliefd op ben. Kortom: kan voor mij niet uit. Dus of accepteren (loopt nu al weer anderhalve dag smooth) of een keer een donor 7009 of 7s26 in lepelen.