Seiko 7019-8100

Goedemorgen!

Gisteren dit exemplaar tegen gekomen. Het gaat volgens de verkoper om een Seiko 7019-8100. Vind de fluted bezel erg leuk.

Nu heb ik twee vragen:

  1. lijkt dit een origineel?
  2. Hoe servicebaar zijn deze, en wat zou ik er ± aan kwijt zijn? Volgens de verkoper loopt hij niet langer dan 24u door na dragen, wat volgens mij aan de magere kant is qua gangreserve. Wordt dit opgelost met een servicebeurt of is er meer aan de hand?

Ik hoor graag!
O, en suggesties voor een goede service partner zijn natuurlijk altijd welkom :slight_smile:.

1 like

Als ik deze foto Google vind ik precies dezelfde foto op Reddit.
Die eigenaar zegt daar 3 jaar geleden dat hij hem laat servicen.
Als dat gebeurt is, vind ik het vreemd als ze nu niet lekker zou lopen.

@Climholland Dank voor je reactie!

Het is inderdaad die user op Reddit, maar hij heeft hem destijds uiteindelijk toch niet geserviced :slight_smile: .

Wat zou een dergelijke service kosten?

Ik probeer de balans op te maken of het de moeite + geld waard is om hem over te nemen…

Daar durf ik geen uitspraken over te doen en zou ik navraag doen bij een van de professionals.
Wellicht dat deze kaart wat antwoorden geeft waar je deze vraag kunt stellen:

Heb ik net even gedaan. Dankjewel voor de tip!

Het is gewoon een normale Seiko automaat een geen zeldzaam uurwerk. Het klinkt voor een vintage niet gek qua power reserve. Als je hem niet te vaak draagt is een service ook niet per se nodig.

Top, goed om te horen. Ik denk dat ik er dan gewoon voor ga en mocht ik me aan de reserve gaan ergeren kan een service altijd nog :slight_smile: