Ergens in de zomer van 2008 stuitte ik op een bijna afgelopen veiling van een seiko 7025.
De aparte blauwe wijzerplat sprak me aan en het verbaasde me dan ook dat er pas 1 bod op was gedaan.
Uit nieuwsgierigheid hoe hoog het ene bod was een bod gedaan van 15 dollar.
Dat bleek hoog genoeg voor het winnen van de veiling. Dat de verzendkosten gelijk waren aan de veilingprijs was dus wel “grappig” ( blijf het eigenlijk een verkapte vorm van extra geld verdienen vinden in sommige gevallen)
Toen het horloge arriveerde was er toch wel enige teleurstelling.
de indices van de 4 en 7 ontbraken. Iets wat me op de foto’s op e-bay niet was opgevallen.
Her en der geinformeerd of deze indices los verkrijgbaar waren, maar dat bleek ijdele hoop.
Vervolgens begon een mailwisseling met rob.
In eerste instantie geprobeerd om eenzelfde originele plaat bij seiko te bestellen. Deze was vrij snel geleverd maar bleek een geheel andere look te hebben. De gewenste plaat bleek niet te vinden.
Daarna kwamen bij alternatieven platen vragen om de hoek kijken die ik niet kon beantwoorden omdat daarvoor het horloge open moest. Dus het zaakje opgestuurd naar rob.
In eerste instantie slecht nieuws. het uurwerk wilde niet uit de kast. De pootjes van de plaat bleken afgezaagd en was met lijm aan het uurwerk bevestigd.
Alles keurig door rob geillustreerd
Maar het goede nieuws was dat een nieuw uurwerk bleek te passen daar zat dan een dagaanduiding op ( in tegenstelling tot het origineel wat alleen een datum had). Dit gaf meer mogelijkheden qua beschikbare platen, en er zat een plaat tussen die me wel aanstond.
Volgens rob een groene plaat maar dat was op de foto niet te zien.
Toch weer slecht nieuws de deksel kon niet meer dicht bij een nieuw uurwerk, dus weer opnieuw op zoek naar een plaat met slechts een datum aanduidingsvenster.
Na wat tijd vond ik deze plaat welke me wel interessant leek
Wederom gemailed met rob om te checken of dat ging lukken icm bijpassende wijzers. En rob gaf het groene licht.
Eerst echter maar eens op wintersport. Bij terugkomst een verrassend mailtje in de inbox. "Je horloge is klaar"
dat is vreemd dacht ik, ik heb 'm helemaal niet verteld welke wijzers ik er bij wilde.
Affijn het horloge verscheen en het was rob toch gelukt om de deksel er op te krijgen.
Ik heb zelf ook nog geprobeerd om het groen op de foto te krijgen maar verder als een wat blauwige look kom ik ook niet.
Een mysterieuze plaat dus die weigert om zijn schoonheid aan een foto prijs te geven.
Nu komen we bij de afsluiting.Er moet uiteraard een passende band op deze schoonheid.(dan zijn alleen de kast en kroon nog over van het origineel )Ik ben er al achter dat het niet makkelijk is voor een groene plaat. Er zijn een aantal mogelijkheden die ik op het oog heb maar suggesties zijn nog welkom.
Deze is momenteel de grootste kanshebber
Maar ook deze zijn nog opties