Seiko 7619 9060

Deze Seiko droeg mijn vader tijdens mijn jonge kinderjaren, jaren 70. Hij had hem in de zestiger jaren geruild met een Japanse klant met zijn eigen horloge. Toen ik een maand geleden een Sla017 kocht, moest ik ineens aan deze denken. De wijzerplaat leek erop in mijn gedachte.

Toen ik mijn vader ernaar vroeg, kwam hij meteen met het horloge aanzetten. Onder de krassen op het crystal. Maar hij liep nog wel. Én… met exact dezelfde kleur en sunburst wijzerplaat als mijn Sla017!! Ik heb er een origineel ‘glas’ bij kunnen vinden op eBay. Best een mazzeltje, want het horloge is geproduceerd in november 1966!

Vandaag kon ik hem na een servicebeurt ophalen. Er is niks aan vervangen. Dat was niet nodig, alleen alles schoongemaakt, sommige onderdeeltjes wat gepolijst. Hij loopt super volgens de horlogemaker. En nog totaal origineel! Een 62mas zonder draaibare lunette, dat is het eigenlijk. Ook met diver caseback met dolfijn. Ik vind hem geweldig! Hier wat foto’s:

30 likes

Mooi man en van emotionele waarde!

1 like

Gaaf ding! En natuurlijk: je vaders horloge, altijd super.

1 like

Prachtig hoe ze die vintage horloges op kunnen knappen en zeker met emotionele waarde! :ok_hand:

Veel plezier ermee :+1::grinning:

1 like

wat mot je hebben voor dat ouwe klere ding?

geintje natuurlijk super mooi!!!

1 like

Best lastig om een waarde te bepalen. Ik zie nergens zoiets staan.

Heel mooi… En mooi verhaal!

1 like

Mooi horloge. Bijzonder zo’n model met een zwarte plaat.

Waarde zal een euro of 100 zijn, mss wat meer door de recente service. Maar toch niet van belang omdat je hem niet wil verkopen denk ik. :wink:

1 like

De wijzerplaat is antraciet-bruinig. Waarde is wel leuk om te weten. Hij is tiptop boor zijn leeftijd. Verkopen doe ik hem idd niet. De service was €125,- en het glaasje €40,- Dus dat kan nooit uit :wink:

1 like

Mijn beste,

Goed hoor!!
Een horloge met een familie-geschiedenis!!
Ik wens je er dan ook vele memorabele momenten mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Beauty :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

Super mooi, geniet ervan!

Prachtig, tijdloos model!

mooi, veel draagplezier ermee.

Heel mooi. Ook het verhaal, wat er bij hoort. Koesteren dus en nooit aan mij verkopen.:innocent:

1 like

Via Watchsleuth.com, heb ik geprobeerd met de de nummers het productiejaar van jouw horloge na te gaan. Helemaal zeker is het niet, maar ik kom uit op een productie in november 1966.
Groet. Richard.

1 like

Mooi hè, meer dan een halve eeuw oud! Maar m niet aan te zien! Thanks

1 like

Prachtig en zeer bijzonder horloge! Koesteren en van genieten! :ok_hand::slightly_smiling_face:

1 like