Seiko 7903-0010 en Pontiac Hydraulica Memomatic

Paar maanden geleden op bezoek bij een goede vriendin.
Het gesprek gaat ineens over horloges want ze draagt een vintage Pontiac Hydraulica, nalatenschap van grootvader.
Mooi horloge, loopt niet echt lekker, datum verzet is een crime, maar dat hoort zo. Glaasje ver heen.
Dus ik zeg, eigenlijk moet deze geserviced, ik weet wel iemand. Ze zegt, goed idee, doe maar.

Dan zegt ze, ik heb nog meer horloges, ook een Seiko, maar die doet het niet meer.
De Seiko komt te voorschijn en ik ben aangenaam verrast !
Een Suwa-Seikosha 7903-0010. Tanaka all over, maart 1979. Diameter 24 mm. De damesuitvoering, hoe leuk !
Die heb ik ooit gekocht van mn eerste salaris zegt ze nog…
Deze moet ook geserviced, roep ik enthousiast en gelukkig is ze het er mee eens !
Nieuwe batterij, nieuw glaasje, meer is niet nodig waarschijnlijk. De BOR bracelet is verdwenen helaas, maar verder, prachtig !
Beide horloges naar Aad @Aad57 gebracht, en inmiddels zijn ze terug.
De Seiko was niet beschadigd door een lekkende batterij en loopt weer gewoon verder, nu met een nieuw glas.
De Pontiac was meer werk, nieuwe main spring, nieuw glas, full service. Die gaat gewoon door naar een volgende generatie uiteindelijk.
Aad, bedankt nogmaals, weer twee prachtige horloges gered van de ondergang. :slightly_smiling_face::+1:t2:
En @Maurits nogmaals dank voor de info over de Hydraulica :slightly_smiling_face::+1:t2:

Hier de jaren '60 Pontiac Hydraulica

IMG-20191106-WA0000

En hier de 24 mm Suwa-Seikosha 7903-0010, naast mijn Daini-Seikosha 0852-8020 van 36 mm uit 1976.

Crest Marks

Bedankt voor het lezen.

En nog even een whrist-shot

12 likes

Pics or it didn’t happen :rofl:

4 likes

Jaja, per ongeluk verkeerd gedrukt… :blush:

1 like

Super! :slight_smile:

Altijd leuk om te horen dat een horloge gered is! Dat doe ik dus ook. Blij dat jij ook inzet voor deze nobele zaak.:upside_down_face::innocent:

Die horloges mogen er overigens zeker wezen! Die Seiko ziet er lekker scherp uit. Maar ook die Pontiac is een leuke dresser! :slight_smile:

2 likes

Prachtig! Kunnen er inderdaad weer jaren tegenaan!

1 like