Seiko 7a bezel opknappen?

Net een nieuwe aankoop gedaan van een seiko 7a38 7010…beetje de speedmaster omega versie.
Vroeg mij echter af hoe ik de bezel weer netjes zwart kan krijgen (dus de beschadigingen wegwerken). Heef iemand goede tips?

3 likes

Ik hoor regelmatig mensen modelbouwverf noemen.

Ik zou er vanaf blijven. Mint is mooi, beschadigingen zijn mooi, maar opgeknapt met verf oid is het dan allebei niet.

Het horloge heeft geleefd en is gebruikt, dat is juist mooi naar mijn mening :grin:

11 likes

Eens

Eens, ik zou het lekker zo laten of naar een pro brengen

Zo laten. Als je het gaat verven ziet het er niet mooi uit.

En onomkeerbaar als het je niet bevalt.

Ik zou het zo laten eventueel opzoek gaan naar een nieuwe insert of donorbezel. Zou het zelf nooit verven etc. Kans op kleurverschil is groot.

Ik tip zelf altijd de beschadigingen aan met een permanent marker stift.
Bevalt het niet, dan verwijder je het simpelweg met alcohol.

1 like

Ik heb dezelfde.

Je kunt er niks aan doen om het beter te maken, dus laat het zoals het is. Draag 'm met plezier.

1 like

Yobokies heeft alleen een Pepsi en een zwart met goud zilver voor 7A28, maar die passen er ook op.

3 likes

Ik heb het horloge eindelijk thuis, verzenden duurde langer dan ik dacht. Nu in het echt vallen de beschadigingen er mee en ziet het horloge er beter uit als op de foto.

Zijn er forummembers in de buurt van Nijmegen die dit mooie horloge een onderhoudsbeurtje kunnen geven?

Wat moet er aan gedaan worden?

Normale onderhoudsbeurt. Zie ook dat de grote seconden wijzer niet helemaal op 12uur staat maar net iets er overheen

Weet iemand hoe je de min counter kleine klokje links kan resetten?

De grote seconden wijzer zit niet precies in her midden, erg irritant :unamused:

Resetten of calibreren?

De secondewijzer is per seconde af te stellen en dus niet aan te passen.

Die minuten counter blijft op een vaste plek staan en gaat niet terug naar 12uur stand.

Wat betreft de grote seconden wijzer, deze stopt telkens net na 12uur

Als je de kroon, 1 klik uit trekt, kun je met de knoppen, de wijzers van de Chronograph op nul zetten.
Als ze niet direct reageren moet je ff blijven drukken.
Als de wijzers draaien, laat ze dan ff draaien, zodat ze soepel draaien.

Ik denk dat het mogelijk ook via Seiko zou kunnen - met name de wijzer reset - maar ik moest wel 3 maanden wachten. Was €149
Mijn 8F56 is ook al bijna 20 jaar oud.

De 8F56 8s een heel ander uurwerk, wanneer de batterij niet vervangen wordt en echt helemaal leeg is, of wanneer tijdens het vervangen van de batterij, de nieuwe er niet binnen x seconden geplaatst is, moet alles opnieuw ingesteld worden.

149 euro, is wel veel geld voor de -0- instelling