Seiko 7a38-706A, Bandenstress 😳 advies needed!!

Hallo allemaal,

Een tijdje terug zag ik het horloge al langs komen op het forum, in een woord, wauw!:heart_eyes:
Deze week was ik zeer aangenaam verrast toen ik het horloge in het blauwe gedeelte langs zag komen bij @VV_ Mijn voorkeur gaat altijd uit naar face2face overdracht, alleen deze week geen mogelijkheid kunnen vinden om elkaar te treffen, na wat extra foto’s toegestuurd te hebben gekregen was ik er van overtuigd, dit wordt mijn klok, dus dan maar voor de snelle beslisser verzenden voor het te laat is… Vanmiddag de transactie voltooid en heb hem hopelijk deze week nog binnen, MIJN Seiko 7a38-706A!:heart_eyes::heart_eyes:

Nu wil ik hier zelf een andere band bij gaan kopen, op internet heb ik al wat inspiratie op gedaan:

Zelf leek mij deze Hirsch band wel erg mooi op deze klok

Echter, heb ik zelf geen ervaring met deze banden. Over de kwaliteit twijfel ik niet, wel heb ik mijn bedenkingen over hoe makkelijk het bandje te poetsen is, ziet er nogal als een besmettelijk stofje uit namelijk.

Daarnaast ben ik ook zeer benieuwd naar jullie meningen, adviezen & suggesties.

Ik zou zeggen, brandt los!

Kevin

4 likes

nato is by far mijn favoriete band op mijn 7a28-7020. Ik vind de bracelet so-so en op leer ook net niet.

1 like

@koekoek heb je toevallig een impressiefototje :grin:

Waaaat heeft Dit forum ook een banden site?? Kol volledig uit de lucht vallen :rofl:🥳🥳
Het wordt tijd dat ik hier dan eens het één en ander bestel.

Er is toch toevallig ook geen horloge webshop he??:rofl:

1 like

8 likes

@anon3365753EV

Hahaha, en genoeg keuze hoor😉

Horloge webshop toevallig niet, helaas…:roll_eyes::sweat_smile:

@koekoek,

Ziet er zeker goed uit, jij hebt het type met donkergrijze / zwarte wijzerplaat zo te zien…? Daar staat die nato band beter op de blauwe plaat denk ik.

Ik denk dat de Hirsch band in deze kleur mooi zal passen bij de blauwe plaat, alleen vind dat moeilijk te visualiseren😅

Ja hij is donkergrijs. Ik zou er zelf geen al te nette band op zetten zoals die croco van je fotos.

Kleur matchen met je wijzerplaat is erg lastig, dat is meestal echt hit or mis. Dan kan je beter voor een andere neutralere kleur gaan.

1 like

Hands down de allermooiste 7A28 op het forum. Inderdaad heel fijn op een nato! Sterker nog, ik ga m’n 7A38 meteen even op een nato slingeren voor de solidariteit. :smile:

Edit: oh wacht even, ik heb een geïntegreerde stalen band. :joy: Koekoek! :see_no_evil:

3 likes

Meer meningen / suggesties voor banden zijn welkom!

Kevin

Heel mooi horloge!

Koop een bandje wat niet te dik is. Ook zou een taper van ongeveer 4mm niet misstaan.

Hoeveel mm zijn de lugs? Rond de 18-19mm dacht ik. Dit zijn hele leuke bandjes mocht je tegen quick release kunnen :sweat_smile: (toevallig ook in de aanbieding)

https://www.watchgecko.com/painswick-qr-by-geckota-leather-watch-strap

Succes :+1:

Off topic. Deze is ook lekker zeg:

3 likes

Is de aanzetmaat 19mm? De banden lijken een heel klein beetje te ‘wringen’. Terug on topic: zelf overweeg ik deze band van bandrbands voor mijn (19mm) Speedy date.

Iets in deze racing style zou denk ik ook tof zijn op @kevindb s Seiko. Bandr is wel een beetje aan de prijs, er zijn ook goedkopere alternatieven.

1 like

Volgens mij heeft/had de eigenaar ook een winkel in Rotterdam??

@kevindb ik zou op je nieuwe aanwinst een mooie lichtgrijze suede band doen.

1 like

Ik zou met blauw eens een band van spijkerstof bekijken of een van licht grijs suede.

Qua spijkerstof…zie nu net dat de etsy shop waar ik die kocht gestopt is…never mind me…

1 like

Hij is binnen hoor, en ik kan niks anders zeggen dan’ wat heerlijke klok!’

Ik wil momenteel een donkerblauwe, lichtblauwe en lichtgrijze suède gaan bestellen, en aan de hand daar van kijken welke het beste er op staat!

Zijn er nog meer suggesties aan de hand van deze impressiefoto?
Linkjes naar sites / goede verkoop punten zijn ook heel erg welkom! (Lees momenteel niet al te beste reviews over kwaliteit van de bandjes van horlogebanden.com namelijk…)

:camera_flash:

Inderdaad een erg mooi horloge/klokje was denk ik ook een erg leuke deal :wink: Veel plezier er van!

Een tip uit het incoming topic, kan je een lichtgrijze suede bestellen daar

https://www.watchgecko.com/painswick-qr-by-geckota-leather-watch-strap

1 like

Een vraagje, wat is de referentie van de originele bracelet?

1 like

G1105. Maar zo’n band los vinden is bijna onmogelijk als je daar naar opzoek was :wink:

1 like

Dank je, ik had na het posten namelijk 2 referentie nummers gevonden ( https://boley.de/en/case-parts/seiko/19416 ) en wist niet welke van de 2 het moest zijn.
Ik ben inderdaad op zoek naar een complete band, ik geef de moed nog niet op :wink:

1 like

Ik zie er maar 1 op boley? Maar bespaar je zelf de moeite en koop een compleet horloge + band en verkoop het horloge weer head-only door :wink:

1 like