Seiko 7A48 -7000 met issue

Hallo Leute,

Ik heb een best leuke Seiko 7A48-7000 van MP gekocht als zijnde goed werkend… Jullie voelen hem al aankomen. Maanstand, datumaanduiding En de tijdsaanduiding werkt… De chronometer werk, maar niet helemaal. 1/10 seconden en seconden dials werken prima. Maar de minuten teller, blijft stil staan. Met de pushers lukt het wel om de wijzer rond te krijgen. En telt hij 1 minuut en stop dan. Je ziet als de seconden wijzer op 59s staat de minuten teller even kort beweegt maar net niet genoeg om naar de volgende minuut te springen. Iemand hier ervaring met deze quartz uurwerkjes met 15 steentjes?

PS aanbieder op MP geeft mijn geld terug als ik het horloge terugstuur. Maar hoop het eigenlijk te kunnen maken.

Hierbij nog een foto van het horloge.

Hij heeft gewoon een service nodig, de olie is opgedroogd en plakkerig geworden. Enige wat je eventueel zou kunnen proberen is hem wat warmer te maken en kijken of het dan wat soepeler gaat. Draait hij wel goed als je hem een proef rondje laat draaien met knop rechts onder?

1 like

Als ik de pusher linksonder een tijdje indruk gaat de wijzer wel goed rond. Tijdens chono stand heeft de puls die de wijzer één standje moet verzetten net te weinig kracht lijkt het ook.

Inderdaad een service beurt nodig dan is het opgelost.

Kost waarschijnlijk wel meer dan de aankoopprijs. Maar dan loopt hij wel weer prima.

Misschien nog even wat laten opwarmen en een paar rondjes laten draaien. Wellicht wordt de olie dan weer wat vloeibaarder. Anders inderdaad een full service.

Net even het horloge opgewarmd met een föhn. En inderdaad de chronometer werkt weer zoals het moet :grin:

Totdat deze weer afgekoeld is :sob:
Dus een servicebeurt is nodig, helaas…
Horloge gaat terug naar de vorige eigenaar.

Jammer! Ik had hem ook al op MP gespot. Hij was volgens mij niet al te duur dus kan het zeker waard zijn om te laten servicen.

Wat zou het kosten om dit horloge te servicen denk je?

Rond de 100 euro denk ik.

Ik heb er €55 voor betaald, Mmm ik twijfel.

Mochten hier mensen zijn die hem willen overnemen voor €55, stuur een PM dan houd ik hem vandaag nog vast. Anders stuur ik hem zaterdag terug.