Seiko 7aXX: spaar ze allemaal (veel foto's)

Hahahahaha, ik heb zojuist een post van krap aan 6 jaar geleden geliked :joy:

3 likes

Da’s inderdaad al een tijdje geleden dat ik dit topic aanraakte… Draag ze allemaal nog met plezier!

1 like

Mijn Seiko 7a28 - 702 is sinds vandaag weer lopende :+1::grin:
De zoektocht naar een coil was even een dingetje maar uiteindelijk gelukt en ook nog het originele glas gevonden.

Schijnt in de begin jaren tachtig in een james bond film te zien zijn geweest, maar daar kon ik niks over vinden.

Überhaupt is er weinig te vinden over dit model, waarbij de Japanners goed hebben gekeken naar de Omega Speedmaster. Wel veel aandacht voor de opvolger.

Foto’s volgen wanneer @Inca weer klaar is met zijn noeste arbeid :sunglasses:

Hey een 7aXX topic! Zalige horloges met prachtige vroege Quartz kalibers. Hier mijn NOSje, net nog omgehad voor wat sale piccies…

3 likes

Ik doe ook mee met mijn 7A38 (met een oud plaatje).
Leuk detail, de dagaanduiding op zaterdag is lichtblauw (de zondag is rood):

Deze gaat nooit weg, dat begrijpen jullie wel :blush:

1 like

Ik doe ook mee met m’n 7A38 in disguise…

1 like

Topklok (en fijn dat je weer mee doet @johngo ) :+1:

1 like

Mijn eerste horloge was een 7A38 dat ik van mijn vader kreeg, exacte type weet ik niet maar het is die two-tone rechtsboven van de eerste foto.

Jaren terug herinner ik me dat de bracelet stuk ging en dat het glas in slechte staat was. Daarna weet ik niet meer wat er mee gebeurd is. Maar ik baal ervan dat ik hem niet meer heb.

1 like

Schopje. Ben zelf sinds kort trotse eigenaar van een 7a28-7049 en een 7a28-702A.

Beide horloges zijn in uitstekende conditie, ik zou ze geen 34jr geven. Beide zijn uit 1983 (serienrs 3Nxxxx en 35xxxx).

Voor de 702A ben ik op zoek naar een subdial wijzer - de 1/10s wijzer is beschadigd en zit waarschijlijk los van het busje. Het is een witte wijzer met een chrome hart. Iemand een tip waar ik die zou kunnen vinden? Een geheel witte mag eventueel ook.

2 likes

:+1: Mooi spul zeg :heart_eyes: ben ook sinds kort gecharmeerd door deze 7Axx Seikos :heart_eyes:
Deze verkoper heeft ze, dus kijk of het iets voor jou is :gift:

Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

En de mijnes :blush:

2 likes

Die 6010 vind ik echt toppie!

We mogen de 7a34 en en 7a36 niet vergeten. Veelal vergeten vanwege de zeldzaamheid maar ook volwaardige leden van de 7a familie.

Mijn 7a28-6050 :grin:

2 likes

@kaleiwan: Ik dacht eerst dat deze verkoper alleen de volledig witte wijzers had maar hij heeft ook degene die ik nodig heb. Besteld en dank voor de tip! :+1:

1 like

:blush: Geen dank, dat is zo leuk van dit forum :spy: elkaar bijstaan met raad en daad :tools::wink: