Seiko 7N42 8070 - Welk bedrijfslogo is dit?

Jaren geleden eens een Seiko 7N42 8070, een militair achtig horloge, gekocht. Liep niet volgens de aanbieder. Het bleek dat het batterijtje had gelekt en het uurwerkje was niet meer te repareren.

Mijn zoon zeurde al een tijd om dit horloge.
Ik had ooit al eens een nieuw quartz uurwerkje en glaasje gekocht, dus vandaag het horloge onder handen genomen.
Eerlijk gezegd wel een grappig ding. Beetje Khaki field achtig horloge.

Toen ik het weer in elkaar zette, zag ik dat er een (bedrijfs)logo en de tekst “12,5 jaar” heel licht in de deksel was gegraveerd. Iemand enig idee welk logo dit is?

1 like

Heel even dacht ik deze te zien:

Maar was hem dus niet :smirk:

5 likes

Uit welk jaar is het ongeveer? Het lijkt wel een abstracte mens oid, icm een jaar wellicht beter te vinden met vriend Google.

1 like

Pfff. Heb je je 12,5 jaar de taffes gewerkt krijg je een Seiko :persevere:

7 likes

Ik ben niet helemaal zeker van het jaartal. Via zo’n Seiko leeftijdscalculator zou deze (aan de hand van caliber en serienummer) uit 1992 of 2002 zijn.

Misschien een relatiegeschenk? Dan valt het wel weer mee.

1 like

Lijkt op bouwbedrijf Moeskops uit Bergeijk.

1 like

Dat is geen bedrijfslogo, dat is een golfje, waarschijnlijk een verwijzing naar de 5 bar WR

3 likes

Ik denk Picobello BV. Goeie toko.

4 likes

Ik denk dat je gelijk hebt. Het logo is inderdaad gelijk. Bedrijf is opgericht in 1924, dus niet uitgebracht ter ere van het 12,5 jarig bestaan.
Dus toch als geschenk voor 12,5 jaar trouwe dienst :thinking:
Knap gevonden trouwens

1 like

(tussen het woord Seiko en het golfje…)

tenor (3)

4 likes

Lijkt inderdaad te kloppen. Je zou contact met ze kunnen opnemen en vragen wie hem ooit gekregen heeft.

1 like

Waarschijnlijk van degene op MP van wie ik het horloge jaren geleden heb overgenomen. Geen idee wie dit was en aangezien die het horloge verkocht, had het weinig emotionele waarde.

1 like

Dank je. Ken je regio he😉

2 likes