Seiko 7s26-0020 / SKX009 vraag

Dag iedereen,

Ik kom net van bij de lokale juwelier die (nog even) ook Seiko verdeler is.
Hier had hij onderstaande modelletje nog liggen. Heb ik even bekeken en zag er best leuk uit!

Referentie die hij me meegaf van het horloge was 7s26-0020.
Nu probeer ik verder thuis wat meer info op te zoeken over het horloge, maar kan niet zoveel vinden. Als ik me niet vergis slaat de gegeven referentie op het kaliber van het horloge? En niet model nummer, dit is denk ik de SKX009?

Dit lijk ik ook op te maken aan onderstaande draadje dat ik op het forum vond hierover.

Origineel ging ik eigenlijk de juwelier binnen op zoek naar een Seiko SRPD63K1.
image

Maar deze lijkt me ook zeker potentieel te hebben! Prijs in de juwelier kwam neer op een €340,- met het jubilee bandje gemonteerd op het horloge.

Ik had graag even jullie mening hierover gehoord in verband met de aanname dat het om de SKX009 zou gaan (met Jubilee), en de vergelijking met de SRPD63K1 eventueel.
De Pepsi afwerking is leuk, maar zou om mijn eerste “echte” uurwerk gaan, en wil deze dan ook zeer regelmatig kunnen aandoen.

Alvast bedankt iedereen!

2 likes

De SKX007/009 is een oerbudgetduiker, de SRPD wordt vaak als 5KX aanschreven omdat het de opvolger is qua styling, maar wel de waterdichtheid van 200 naar 100m terugschroeft. Globaal wordt dit dus aanzien als minder degelijk.

Je kan trouwens in het blauwe gedeelte wel vaker die 2 modellen samen scoren in quasi nieuwstaat voor net iets meer dan die 340 euro . (skx gaat voor om en bij de 180-200, de 5kx’jes ook).

Eender welke beslissing je neemt, het zijn erg leukdragende duikers waar je vaak zult naar glunderen.

2 likes

Het is inderdaad de SKX009, uurwerk is een 7S26 automaat met dag/datum. De opvolger waarvoor je naar de juwelier ging heeft een 4R36 uurwerk, dit is een automaat met dag/datum, handwind en hacking mogelijkheid, technisch gezien een upgrade. Een minpuntje van de nieuwe 5KX is, zoals genoemd, het ontbreken van en schroefkroon en het terugschalen van waterdichtheid naar 100m.

Ik heb ze allebei, ze dragen verder identiek, maar de 5KX vind ik mooier. Dus als je gaat voor een dagelijks horloge en waterdichtheid is niet je grootste zorg, dan zou ik lekker voor een 5KX gaan.

2 likes

Erg apart, bezel is niet origineel. Is het wel een originele SKX of stiekem een replica?

1 like

Waarom denk je dat? Ik denk wel origineel, maar door het licht in de foto komt hij niet goed uit.

1 like

Dat zou ook kunnen. Zo lijken de kleuren wat apart en lijkt de pip er op te liggen.

Wat denk je van deze? Zit hetzelfde uurwerk in als in de SKX007/9.

1 like

Dat is knap!

Internet barst van de SKXen :grin:

1 like

Bedankt voor de uitleg! En hou ik zeker even in de gaten!

Ook leuke feedback! Dagelijks gebruik primeert inderdaad, dat ik ermee kan zwemmen is meer dan voldoende voor mij. Bedankt!

Zal vermoedelijk aan de foto liggen hoor, (horloge lag nog in de kast op dat moment ook dus is door glas getrokken). De juwelier doet al zo’n 20 jaar Seiko vertelde hij me dus replica lijkt me niet aan de orde :grinning:.

Ga ik eens bekijken! Bedankt! Maar op het eerste zicht wil ik denk ik een klein kleurtje toch aan het horloge denk ik :face_with_monocle:

Hehe was misschien niet duidelijk genoeg, de benaming van 7s26-0020 kende ik niet/bracht me in verwarring, SKX staat inderdaad overal :grin:

1 like

Aanvullend; past de Jubilee op de SRPD63K1?

Zelf nog niet getest, maar blijkbaar wel met de juiste springbars.

Thanks!!