Ik heb een horloge waar ik graag het volgende aan hersteld wil hebben: nieuw glaasje, nieuwe battterij, waterdicht maken(er zit wat vocht in), chronowijzertjes netjes op 0 en weer netjes polijsten. Bij mijn juwelier zal dit ongeveer 75/100 euro kosten, wat kunnen jullie hier op het forum voor mij betekenen? (Dezelfde juwelier zou de pin die de band vasthoudt met een pin vervangen voor een originele en hebben één kant dicht gelast en een normale pin erin en de andere kant met een vaag soort dopje dichtgemaakt, wilde er geen probleem van maken waar m’n vriendin bij was…)
1 tip; een juwelier is geen horlogemaker!
Die zal dit allemaal uitbesteden. Deze kosten zal hij doorberekenen én daarbij nog zelf een deel opgooien om wat centjes te verdienen.
Of het is een ontzettende oetlul en vernaggeld je horloge.
Er zijn hier voldoende horlogemakers actief;
Succes met je keuze maken!
Dat allemaal voor 75 euro? Dat lijkt me geen gekke prijs.
Dat was alleen het glasje en het waterdichtmaken
Dan is het opeens een stuk minder goed.
Heeft dat ding emotionele waarde voor je?
Want hij ziet er aardig doorleefd uit. Als er vocht in de kast zit kan je uurwerk ook een tik hebben gehad. Als die juwelier dan ook nog je band vernaggeld heeft zou ik dat ook hersteld willen zien. Dat kan oplopen.
Voor 140 Euro heb je een nieuwe SNDC89P2:
Daar kun je ook nog gewoon normale banden op zetten, inclusief shark mesh of een oyster met rechte end-link.
Of voor 135 de SSC317:
Lijkt sterk op wat je hebt, zij het met een solar uurwerk.
Horloge van @djdeanz is een SND417P, handig om te weten als het er precies zo één moet zijn.
Prijzen vergelijkbaar met de suggesties van @Fate_Amenable_To_Change
Heb 'm (gebruikt) gekregen van m’n opa.
Dan kan het een ander verhaal zijn, anders vond ik het nogal duur voor een horloge van die prijs, als je begrijpt wat ik bedoel.