Seiko 8223-8020 vraag van een newbie op vintage gebied.

Ik heb een horloge gezien en volgens mij is dit een Seiko 8223-8020. Volgens de verkoper komt het horloge uit 1982. Dit is mijn geboortejaar, dus vandaar dat het mij zo aanspreekt. Het doet me een beetje denken aan een Seiko Kinq Quartz wat ik ook een heel leuk model vond.

Ik weet er eigenlijk ontzettend weinig van. Wellicht kunnen jullie iets meer informatie verschaffen, afgaande op de foto’s?

Voor een horloge ui 82 is het cosmetisch prima in orde, op het feit na dat er een krasje op het glas zit wat alleen zichtbaar wordt onder een bepaalde hoek. Het horloge werkt en loopt naar behoren.

De hamvraag: wat is dit horloge waard en wat voor een bod is acceptabel?

Begint het serienummer met een 1? Dan is hij uit 81. Wat wil je precies over weten?

2 likes

Zonder er heel veel verstand ervan te hebben gaat het erom of jij hem mooi vind, de waarde zou ik zeggen een paar tientjes :roll_eyes: lijkt mij niet een heel bijzonder horloge.

1 like

De dagschijf lijkt wel een behoorlijke tik te hebben gehad. Zit er wat scheef in?

1 like

Dat had ik nog niet eens gezien.

Top dankjewel! Ik vind hem wel leuk, maar ik wil voorkomen dat ik niet te veel betaal.

Zo te zien wel. Dan is het dus geen horloge uit 82. Jammer. Tja, wat wil ik er over weten? Beetje wat een horloge als dit waard zou zijn. Niet dat ik te veel zou betalen.

1 like

Kan ook dat hij op 01:25 staat en aan het wisselen is. Op de eerste foto op 05:15 uur staat hij recht.

1 like

Ik heb nog even navraag gedaan naar het serienummer. Het is een beetje lastig te zien. Het begint met 140783, dus eentje uit 1981.

Dan is het bouwjaar inderdaad 81 :+1:

1 like

Ik kom nu deze tegen:

De band is niet origineel, voor zover ik kan zien.

Deze zijn volgens mij niet op staal geleverd, dus in principe mist de stalen band dus niet. Verder wel een leuk ding denk ik. De oudere quartzen zijn mooier dan de latere modellen. :ok_hand:

1 like

Ik zag toevallig net een filmpje dat deze inderdaad op een zwarte leren band geleverd worden. Ik ga eens een gokje wagen en een bod uitbrengen.

1 like