Seiko 8M25-7000R1

Van mijn horloge, een Seiko 8M25-7000R1 uit 1991, is een lipje van de sluiting gebroken. Helaas is dit niet een standaard rechttoe-rechtaan bandje (metaal, two-tone, met apart gevormde koppelstukken en een sluiting die niet de volle breedte van het bandje inneemt). Nu heb ik al het een en ander geprobeerd, waaronder een gerenommeerde horlogerie in Haarlem en websites waar men aangeeft seiko-onderdelen te kunnen leveren, maar niemand schijnt iets te kunnen doen om de sluiting te herstellen of een passend bandje te kunnen leveren.

Ik kan me, hoewel het daar wel op begint te lijken, nauwelijks voorstellen dat het afbreken van een lipje van 2 bij 2 mm ervoor kan zorgen dat ik een perfect werkend en toen honderden gulden kostend horloge zomaar weg kan gooien.

Heeft iemand hier ideeën of oplossingen?


(Dat lipje, waarmee de sluiting dicht geklemd wordt, hier nog net zichtbaar aan de linkerkant van de sluiting, is bij mij afgebroken)

Door je aparte band en bandaanzet is het niet zo makkelijk (als het al niet onmogelijk is) om een ander passend bandje voor te zien vinden.

Misschien dat Rob van Monsterwatches je aan een sluiting of bandje kan helpen. Lijkt me wel een lastige opgave.

Tegenwoordig hou ik bij een aanschaf rekening mee of er makkelijk een bandje verwisseld kan worden.

Suc6!

Allereerst welkom!!

Verder sluit ik me aan bij Marnix: Neem eens contact op met www.monsterwatches.nl

Grote kans dat hij zelf hier nog wel zal reageren. :slight_smile: