Seiko a128-5000 - Vage cijfertjes & knipperen

Hallo horlogevrienden!

Ik had al een topic aangemaakt bij “Gezocht” voor een module voor deze leuke Seiko lcd omdat er geen cijfers te zien waren. Wel licht.
Maar na even heel goed kijken in het daglicht zag ik toch leven in de brouwerij.

Je moet echt heel goed kijken maar je ziet de cijfertjes heel vaag en haast lichtgeel.
Ook knipperen ze.
Alle functies lijken te werken.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit evt. kan fixen?

Alvast dank voor de reacties!

Groet,
Repko

Even naar de juiste categorie gezet, zo heb je meer kans.

1 like

Thanx!

3 likes

Gelukkig een easy fix :stuck_out_tongue_winking_eye:. Smd solderen is al een skill op zich.
Dank voor het delen.

1 like

Idd thanx voor het filmpje! Dit vergt wel wat oefening en skills.
Ik heb toevallig laatst een soldeerbout gekocht om het achterlicht van mijn zoons fiets te fixen.:wink:
Mijn display is echt bijna onzichtbaar, knippert constant en is dus heel lichtgeel van kleur. Ik had de module al opengemaakt en zag er allemaal netjes uit.
Maar het kan dus dieper zitten in de “capasitor”…

Soms is het ook het polarisatiefilter dat slecht wordt. Soms te controleren met je polaroid zonnebril. Ik heb gezien dat het wordt gerepareerd door het voorste filter van het lcd scherm los te snijden. Nieuw dun genoeg filter vinden. Erg spannend met onvervangbare lcd schermen.

3 likes

Let wel ff op dat je niet een te sterke soldeerbout hebt, ik heb er een tijdje geleden een gekocht bij Ali, licht, kort, klein puntje en voldoende om aan dit soort printplaatjes te werken.
Van deze kun je zelfs de temperatuur instellen.

En dat voor nog geen 12 euro.

1 like