Seiko aankoop SPB207J1

ah, dan is dat dus de manier waarop ze nummeren :wink:

Uiteraard geen enkel probleem! succes met de zoektocht

1 like

Wat Tony zegt, dat is het serienummer en is gelijk ook je limited nummer. Deze Seiko heeft dus niet een nummer zoals 0555/6000.
Bij een ander model zou het kunnen zijn dat het serienummer ergens anders staat. Dit zou weer te maken kunnen hebben met de JDM modellen en de modellen die voor de Aziatische markt, Europese markt etc zijn.

1 like

Bedankt, dat klinkt al wat duidelijker voor me. Alleen waarom er dan meerdere zijn met een “normaal” nummer in de trend van 0001 0002 0008 en 1734 etc, allemaal model nummer SPB207J1.

En de andere, ook model nummer SPB207J1 hebben dus een serie nummer wat daar totaal niet op lijkt, en ook niks in de cijfer trend van o t/m 6000 is, maar een serie nummer met letters en cijfers.

ik heb seiko een mail gestuurd, ben benieuwd! Bedankt voor je reactie.

Wat Seiko soms doet is mij ook een raadsel haha. De advertentie die je liet zien is een SBDC133. Volgens mij is dit het referentienummer voor de JDM modellen en de SPB207 voor de rest van de wereld.

Wat ik me nog kan voorstellen is dat Japan de serie/limited nummers niet op hun JDM modellen heeft gezet, zodat je het weer kan herkennen als een JDM model? Dat is namelijk wat lastiger als alle Japanse tags er af zijn haha. Ik zit ook naar reviews te kijken. De meeste reviews zijn volgens de reviewers een SPB207 en dan zie je duidelijk het nummer onder de tekst Limited Edition zitten. Ik heb één review gezien van een JDM model, maar die had geen nummer.

Dus wat ik hierboven beschrijf, is zomaar een wilde gok hahaha. Wellicht dat Seiko zelf duidelijkheid kan geven.

Trouwens… een mooie keuze hoor :kissing_heart: :ok_hand: Ik heb zelf de standaard SPB187 (met blauwe dial) en ondanks zijn 42mm oogt en draagt het horloge als een 40mm. De afbuiging van de lugs zijn ook perfect. Hierdoor ligt het heel mooi op de pols, alsof de kast je pols omarmt.

1 like

Sinds een jaar of 3 a 4 staat het xxx/xxx niet meer op de kast van limiteds.

2 likes

Op de SPB149 hebben ze het echter wel xxxx/xxxx toegepast en die is van 2020.
Heeft dat wellicht weer te maken met hoeveelheid die ze er van maken? Dus hoe minder, dan passen ze het wel weer toe?

2 likes

dat had ik ook gelezen, maar dit model is pas in 2021 uitgebracht en idd niet met xxx/xxxx, dat was bekend maar ik heb ze gezien met met 0001 0002 0002 0004 etc, en zie ze nu online met Limtied edtion en dan nr: R35-01L0
En dat is het hele punt :slight_smile:

1 like

Het antwoord van Seiko is binnen, dus we gaan over tot aankoop :).
Het is niet helemaal beantwoord maar waarschijnlijk hebben de JDM modellen geen 6 cijfer serie nummer dan zoals @JuKo al dacht.

Bedankt allen!

Hierbij willen wij u meedelen dat van het Seiko Prospex horloge met referentienummer SPB207J1, er in totaal maar 6000 stuks van zijn geproduceerd. Daarvan zijn er slechts 75 stuks beschikbaar gesteld voor de gehele Benelux.
Tevens kunnen wij u melden dat deze horloges niet speciaal genummerd zijn. Het zes cijferige nummer van het horloge van uw afbeelding, betreft het serienummer.

Het model SPB207J1 is dus wel gelimiteerd, maar niet voorzien van één specifiek nummer uit de reeks van 6000.

4 likes

Nice! Dan komt nu het moeilijkste… wachten tot die binnen is :joy:

Alvast heel veel plezier er mee!

1 like

Heb ook zitten kijken naar een SPB207J1.
Ik zou hem wel ergens kopen waarbij je zeker weet dat hij goed is uitgelijnd (of waar hij eventueel retour kan).
Op de foto vanuit jouw link van Chrone24 staat de bezel gedraaid en is het dus niet zichtbaar (wellicht expres?)

2 likes

Als ik deze handelaar check op chrono is het geen kleine handelaar, bizarre voorraad.
Daarbij geeft Chrono, een 14 daags retour recht :slight_smile:
En ik denk dat hij er meerdere heeft liggen, hij wordt nog steeds aangeboden terwijl ik al me track n trace heb en hij is onderweg, uiterlijk maandag heb ik hem in huis en zal ik een foto posten.

2 likes

En daar is ze​:smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

9 likes

Wellicht een beetje mosterd na de maaltijd maar heb er een aantal op Chrono 24 zien staan en ben dus voornemens om er een te kopen op Chrono24, ben alleen me nog even aan het verdiepen in de betrouwbaarheid van Chrono24. Heb er namelijk geen ervaring mee. Ik zelf ben namelijk helemaal weg van de SPB207J1
Misschien iemand hier die hem aan mij wilt verkopen? :wink:(onder het mom niet geschoten is altijd mis​:grinning_face_with_smiling_eyes:)

1 like

chrono24 is in mijn ogen betrouwbaar, heb er nu 3 horloges gekocht en tot nu toe alles perfect.
ik ben nog elke dag blij met me SPB207J1, denk niet dat ik hem wil verkopen haha, maar een bod doen mag altijd :wink: heb zelf wel wat andere klokken op het oog, maar dan moet ik flink omhoog in me budget.

Hallo Bas, dank je voor je antwoord. Erg fijn dat je plezier beleefd aan je SPB207J1.
Ondanks dat je hem niet wilt verkopen mag ik toch een bod doen?:blush: als hij in nieuw staat verkeerd ben ik bereid er de nieuwpriis voor te betalen?
Ik heb een SPB185 (steel master) gehad maar deze heb ik aan mijn zoon gegeven na de aanschaf van een Breitling. De Steelmaster destijds aangeschaft omdat de SPB207J1 nergens meer te verkrijgen was.
Maar ja… heb bloed blijft kruipen en de SPB207J1 blijft mijn aandacht vragen en kwam er een paar tegen op Chrono24.
Dank je wel voor je bevindingen over Chrono24 en mocht je jouw pronkstuk een nieuw huis willen aanbieden dan hoor ik het graag

1 like

Goedenavojd,

Neem even prive contact op, dat praat makkelijker :slight_smile:

Desnoods via whatsapp. Ik heb een mooie upgrade gevonden, dus misschien komen we er samen uit