Seiko advies

Wie kan me helpen met kiezen tussen Seiko SSC015P1 en SNZH55.
Wat zijn jullie ervaringen.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Foto’s s.v.p.

1 like

Ik heb ze allebei gehad, snzh55 was mijn favoriet vanwege de sunburst en submariner uitstraling. Oogt veel meer klasse uit dan de solar en kan zowel casual als dress gedragen worden. Dat vond ik van de solar niet. Maar het is een kwestie van smaak en dat is individueel verschillend natuurlijk. Succes met de keuze!

Beetje appels en peren. Wil je het automatische wat bescheidener vijfje met 100m wr of de dikke solar 200m chrono duiker
 Ze zullen zeker verschillend dragen.

Ik vind dit zelf een van de mooiere vijfjes. Daarbij hebben deze solar chrono’s me nooit zo aan kunnen spreken vandaar dat ik voor de snzh55 zou gaan.

gr, HJR

Met geen van beide doe je een miskoop. Beide zijn duikers(style)modellen en Seikos. Maar daar houdt de overeenkomst ook wel op. Een mechanische driewijzer met een retro uiterlijk versus solar quartz chrono met ‘echte duiker’ eigenschappen (schroefkroon en 200m WR).

Van deze twee vind ik het 5je het mooist. De solar draagt ook een stuk forser. Kwalitatief zijn ze allebei gewoon dik in orde en ga je hier vele jaren probleemloos horlogeplezier van hebben. Enige puntje dat ik kan bedenken m.b.t. de solar chrono is dat je de twee pushers niet té strak moet dichtdraaien. Dan kunnen ze heeeeel moeilijk weer loskomen.

Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat, als je eenmaal aan Seiko begint, waarschijnlijk vrij snel besmet gaat raken met het Seikovirus en ze uiteindelijk allebei wel gaat kopen en niet alleen deze twee.:slight_smile: Dus wat dat betreft maakt het eigenlijk geen donder uit welke je nu (eerst) koopt!:wink:

3 likes

Tjeetje, wat is dat 5je een mooie, zeg. Maar daar zit wat betreft horlogetechniek minder achter dan bij die solar. En de rode accenten bij die solar vind ik dan ook weer erg fraai. Toch maar dat vijfje!

Ik heb de snzh55 nooit gehad maar als je op zoek bent naar een automaat die zowel dressy als casual te dragen is zou ik voor het 5je gaan.
De ssc0015 heb ik wel en is een dikke klatser. Hij draagt veel groter met zijn 44mm. Ja het is een solar en geen automaat maar toch nog altijd mooie techniek en pakken en wegwezen mits je hem in het daglicht weglegt.
Daarnaast vind ik het een fijne bandenswapper, als je daarvan houdt. Heb hem nu alweer een tijd op leer, vind ik heerlijk dragen. Maar hij kan ook prima op rubber (MM300 band, of een nato).

edit, met foto or it didn’t happen :wink:

1 like

Het is maar hoe je het ziet.

Het 5je is geen echte duiker, de solar wel maar is weer niet mechanisch.
Een leuke cross over tussen deze twee zou de SKX007 zijn :wink:

Grt.

Ik zou voor de 5 gaan.
De wijzerplaat van de chrono is te druk. Dit komt deels door de wijzers

Ik ben het eens met wolfje1970 en vindt de Seiko 5 ook mooier en de solar te druk.

Niet echt mee eens. Het vijfje heeft volgens mij niet eens een schroefkroon. Zou dan niet zo ver durven gaan door hem een “echte” duiker te noemen.

En een echte duiker begint vanaf 200 meter WR
Het 5je is een diver look.

1 like

Daar heb je absoluut gelijk in Koekoek. Qua model vindt ik de 5 wel weer mooier dan de solar maar dat is dan weer persoonlijk.

1 like

excuses, ik lag “een” in plaats van “geen” :sweat_smile:

:smile: never mind

Een diver look maar wel een goede look. Blijf hem mooier vinden dan de solar.

1 like