Merk je bij deze band trouwens iets van kleur verschil?
Kleurverschil niet echt, je ziet wel een verschil tussen de originele en deze maar kan ook te maken hebben door de aansluiting van de band
Vanmorgen de 147 maar weer eens uit de kist gepakt. Super fijn en mooi horloge, maar merk dat ik me begin te ergeren aan het feit dat het bij aaneengesloten dragen toch een aanzienlijke afwijking heeft.
Ga eens op zoek naar iemand die dat netjes kan afregelen in de regio Utrecht. Tips (behalve de bekende lijst op het forum)?
Mooi zeg, wat is de referentie van deze?
Dat is de voorloper van de spb14x modellen uit 2016 of 2017.
De SBDC051 Uploaden: IMG_20230810_161307_291.jpg…
Dankjewel!
Hoort deze Seiko niet ook in dit topic thuis?
Ik weet t, het is geen SPB14x, maar de SPB 213. Maar het is er wel een uit de serie, zelfde specs, alleen witte plaat ( en limited)…
Even een vraagje aan mede-SPB14X-bezitters:
Ik probeer de strapcode band van m’n spb143 af te halen, maar een springbar lijkt aan 1 kant muurvast te zitten. Wat zouden jullie doen om dit op te lossen? Ben bang dat de plaatselijke juwelier wellicht minder voorzichtig dan ikzelf te werk gaat, en er wellicht schade aan de kast en/of band ontstaat.
Wil ook weer niet stad en land afrijden om een horlogemaker te bezoeken. Woon in regio Eindhoven.
Alle tips zijn welkom!
Plaatje voor de sfeer:
Ai dat is lastig, kan me nog wel herinneren dat die Strapcode er nogal strak om zat met behoorlijke spanning op de springbar.
Enige wat ik kan bedenken is de springbar er eerst volledig terug in te krijgen en het daarna aan de andere kant van de endlink te proberen. (Als je dat nog niet geprobeerd had)
NA nu voor de 2e keer, nog maar eens proberen Blijft n cool ding, afwijking wel weer ruk maar goed dat was te verwachten
Uiteindelijk heeft een zeer vriendelijke horlogemaker in de buurt me moeten helpen, maar die ellendige pushpin is eruit! Nu lekker weer eens op de OEM band gezet:
En dan doe ik hier nu eindelijk ook mee. Een spb147 stond al lang op mijn lijst. Ik heb al wat geëxperimenteerdmet banden. Een Hirsch James vond ik mooi, maar wat mij betreft kan hij ook op leer.
Ik vraag me wel af wat de beste after market stalen band is voor deze serie. Hebben jullie ideeën?