Geen idee hoe ik dit doe
Heel veel topics op het forum. Even via zoeken demagnetiseren. Is heel eenvoudig wel een apparaatje voor nodig van +/- €15,-
Las net eentje met behulp van een kompas en een bakje van aliexpress. Eens proberen of het lukt en anders eens opsturen naar seiko. Zonde wel want het horloge is amper een maandje jong.
Zeker zonde.
Heb je hem bij een luidspreker in de buurt gehouden of een andere zware magneet?
Nee, hij heeft thans eventje heel goed gelopen, niet lang helaas
Ik heb het ook met die van mij gehad. Nadeel is dat Seiko deze uurwerken niet afstelt. Ik kon hem ook naar Seiko terug laten sturen, maar kreeg te horen bij de AD dat ze niet wisten wanneer ik hen terug zou krijgen, omdat er toen een tekort was aan 6R35 uurwerken.
Ik heb toen geïnformeerd bij mijn lokale horlogemaker en hij had hem binnen een uur afgesteld. Geen idee meer wat die toen liep, maar het liep een beetje tussen de -2 tot +4.
De kosten waren een tientje. Wellicht de moeite waard om eens te informeren bij een horlogemaker.
100% de moeite waard @Koopverslaafd, ik heb dit ook zo gedaan.
Terug naar Seiko ben je hem maanden kwijt en de gangbare oplossing is een nieuw uurwerk erin (met hetzelfde potentiële probleem).
Ik blijf dit een gave band vinden. Het nadeel van de spb14x banden vind ik eigenlijk het gewicht. Volgens mij is deze een heel stuk lichter en het ziet er natuurlijk goed uit!
Hoi, dit is alleen ter info.
Mijn SPB143 (verkocht aan HF lid) is ondanks het aangetekend en verzekerd verzenden door de postbezorger gestolen. POSTNL heeft erkent dat het pakket nooit is geleverd en het bedrag is vergoed. Puur ter info mocht iemand het voorbij zien komen. (aangifte is al gedaan om het op te nemen in de datebase) en de Seiko B gemailed omdat mijn gegevens op de garantie staan.
Serienummer: 038850
Balen zeg
Wat een rotsituatie! Misschien een kleine kans, maar ik hoop dat ‘ie tegen de lamp loopt.
Ik hoop het ook. Had ik het geweten dan had ik hem lekker gehouden