Seiko afgeleiden en her-uitgaven van de 62MAS Only (Deel 2)

20 likes

22 likes

Mooie aanwinst Milan.

1 like

Op de Artem sailcloth overgenomen van @JuKo!

16 likes

Ik krijg al spijt dat ik deze hele set aan je verkocht heb :rofl:
Ziet er echt heel tof uit!!! Geniet er van!

1 like

Mooie band hoor! :wink:

2 likes

Weet iemand wat de verschillen zijn tussen de nieuwste kleinere versie en de originele mbt de bracelet? En weet iemand of de nieuwe bracelet op de oude spb14x past?

Ik heb op de oude 4 microverstellingen. Op de nieuwe zitten er volgens mij maar 2?

1 like

Klopt helemaal. Daarnaast zijn de links ook iets korter, waardoor die beter om de pols valt. Ook schijnen de end links beter tussen de lugs te passen (minder speling).

1 like

Verder had ik ook gelezen dat de nieuwe band wat dunner zou zijn, wat ik wel erg fijn zou vinden.

Tapered de originele ook hetzelfde trouwens?

@PDB hier ben ik ook benieuwd naar.

1 like

Ik heb op youtube laatst een vergelijking gezien waarbij hij aangaf dat je ze niet kunt omwisselen helaas…

Op 4:57:

1 like

Maar wellicht dat je alleen de endlinks van de 143 op de band van de 453 hoeft te zetten? (Als dat goed mogelijk is, geen ervaring mee)

Hier staan ook wel wat vergelijkingen in genoemd: Hands-On: The Seiko Prospex SPB451 And SPB453 - Hodinkee

Ik geloof dat ik de nieuwe niet wil inwisselen voor m’n 143.

8 likes

Zat al een maand of wat te loeren op een SPB143 en de prijzen op Chrono24 waren niet verkeerd door de Yen/Euro koers. En dan ineens, toen ik bijna de knoop doorhakte, zag ik een SPB297. Keuzestress!

Uiteindelijk beide maar uit Japan laten komen. En in het eggie zijn ze nog veel mooier dan op de foto’s.

14 likes

Gelijk heb je, ze zijn echt heel mooi!

6 likes

Benieuwd hoe de Duitsers het gaan doen.

6 likes

Stilletjes hier. Ik overweeg mijn SPB van de hand te doen. Voordat ik de officiële route kies wil ik hier de eventuele geïnteresseerde hiervoor in aanmerking laten komen.

Graag een PB.

9 likes

Stil hier. Het blijft echter een geweldig model. Hier mijn SPB149 in de volle zon. Dan komt de wijzerplaat totaal anders over.

8 likes