Jouw/de 143 is ook echt een alleskunner. Fraai en ontzettend draagbaar! Ik heb dezelfde gehad, ook met de ‘lumepip’ naast het datumvenster. Helemaal zoals het heurt … hij oogt trouwens ook goed op deze lekkere grijze(?) tropic.
Ik heb zojuist even de waterdichtheid van mijn 149 getest.
Hij doet 't nog!
Ja gave foto man! Had ‘m elders al een “like” gegeven, ben helemaal weg van deze Seiko’s
Klopt, grijze FKM Tropic van Watchbandit ff geprobeerd, staat ‘m ook tof, maar hij kan bijna alles wel hebben
Ik begin het ook weer te voelen …
Ze smoelen lekker en het is heel veel (duik)horloge voor 't geld. Alles klopt. De afwerking is helemaal prima en bij mij lijkt alles ook goed uitgelijnd. Het 6R35 uurwerk is Seiko’s equivalent van de ETA2824/SW200. Best een betrouwbaar uurwerk volgens mij. Over de afgelopen 24h zit ik op +1s/dag. Dat is wel heel erg netjes.
Zit soms te twijfelen over een BB58 maar dan zie ik de 149 en dan denk ik: waarom een BB58? Het brengt niet veel meer voor veel meer geld.
Jouw geweldige Squale heeft zowaar een concurrent
Klopt helemaal, de afwerking is buitengewoon strak en daarbij zijn het simpelweg hele mooie horloges.
De SPB stond al een tijdje op mijn lijstje, gaat voorlopig ook niet weg
Ik heb ze beide, echter ben ik het niet helemaal met je eens. Op foto zijn de verschillen niet te zien en ook niet vast te leggen. Het zit hem in de fijne details en je moet het echt voelen. Zo voelt de actie met de kroon bij een Tudor wat verfijnder aan. Het metaal voelt bij de Tudor wat minder grof (maar dat zou ook wel eens kunnen komen door de coating op de Seiko). De band is ook wat verfijnder en rammelt veel minder. Maar dat zijn slechts wat technische details waarbij de verschillen pas echt waarneembaar zijn als je ze beide in de handen hebt.
Als we over plezier moeten hebben… dan geeft de Seiko inderdaad net zo veel plezier als de Tudor.
Ik heb de BB58 wel eens om gehad en het is een heerlijk horloge hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik sluit ook niet uit dat ie er toch nog wel een keer gaat komen. Ik weet alleen niet of de 149 ervoor gaat wijken en welke als eerste weer weg gaat.
Wereldproblemen …
Tudor is ook wel fraai hoor! Ik heb zelf geen BB58 gehad … die was me te klein. De ‘grote’ Pelagos vond ik een topper. Heb ik ook een aantal keer teruggekocht. Ik vind Tudor (ook) een mooi merk!
… mwah, het is wel net weer een klasse beter vind ik. In alle opzichten volgens mij, niet alleen het uurwerk maar ook qua afwerking. En je betaalt natuurlijk ook voor de naam.
Zou ik gelukkiger zijn met een Tudor ipv. deze SPB149? Niet per se. Maar ik heb wel het geluk dat ik al veel om de pols heb gehad in alle fases van de hobby. Daardoor kan ik overal wel blij van worden. Status en kletspraatjes doen me helemaal niks meer. Ik draag alleen nog wat ik zelf leuk vind, niet meer wat het beste toont op een tafel vol met dikke klatsers. Dat heb ik ook wel gehad hoor. Als je dat loslaat ontdek je ineens dat er in de ‘lagere prijsklassen’ (hoewel ik nooit gedacht had meer dan 1000 euro te betalen voor een Seiko) heel veel leuks en kwalitatief prima horloges te koop zijn.
Als ik eerlijk ben gaat deze 149 het niet winnen van de Squale Matic. Daar was het me ook niet om te doen. Ik wil een horloge waarmee ik ook plezier heb, waardoor ik wat eerder geneigd ben om een beetje af te wisselen. Dat is gelukt!
Ik denk dat je gelijk hebt!
Mooi setje trouwens. Leuke foto ook, camera tussen je tanden?
Dat lijkt me verreweg het belangrijkste …
Het smoelt best wel lekker maar in mijn obsessieve gedachten over duikhorloges komen leren banden helaas niet voor. Alleen rubber of metaal. Da’s eigenlijk best wel dom, want zo’n leren band staat prima! Oh en ‘nato’ is een smaakdingetje, daar heb ik echt helemaal niks mee. Dat komt vooral door het te lange terugsteekfliepeltje wat een opzichtig lusje veroorzaakt. Ziet er raar uit. Vind ik.
Wat ik vooral wil weten is hoe je deze foto hebt gemaakt…
Nee dat moet je niet doen. Tenminste, dat zou ik zonde vinden. Ten eerste, omdat de 149 gewoon nog steeds een knetter gaaf horloge is en ten tweede is het toch een limited edition.
Rustig doorsparen en mocht je na een tijd de middelen er voor hebben, dan aanschaffen (als je de BB58 nog steeds mooi vind). Soms is het sparen en er over dromen net zo leuk als het bezitten
Jep! En met de tong op de op de zelfontspanknop drukken/likken
Maar wat ik echt heb gedaan is de camera op een statief gezet. De focus op manual focus gezet. Zelfontspan op 10 sec en binnen die 10 seconden de horloges voor de lens houden. En uiteraard er voor zorgen dat ze scherp in beeld zijn.
Het kostte uiteindelijk een 20-tal foto’s voordat ik dit resultaat kreeg. Dan nog ben ik eigenlijk nog niet echt tevreden want ik had de secondewijzer liever op 37 seconden gezien alleen de foto’s waarbij de secondewijzer goed staat, zijn weer onscherp
Ik zie het helemaal voor me!
Oke dan was er minder duistere magie bij betrokken dan de foto deed vermoeden.
Wel tof om ze naast elkaar te zien, had de bb58 als een stuk groter geschat naast de SPB14X
De BB58 is zelfs kleiner
De SPB14X is 40,5mm en de BB58 39mm. In de praktijk merk je overigens niet heel veel verschil van die 1,5mm.