Deze SPB239J1 wordt standaard met twee NATO’s geleverd. Mooie materialen maar ben het nu wel beu.
Ik gebruik geen enkele van mijn horloges voor het doel waarvoor ze gemaakt zijn. Duik niet met duikers, doe geen avontuurlijke zaken zoals afzakken in grotten, race niet in auto’s of op motoren, vlieg niet zelf en zeilen doe ik ook niet.
Kortom al mijn horloges kunnen gewoon op leer, rubber, canvas/stof/nylon of staal. Doe dat dan ook naar hartelust.
Maar onbewust gebruik ik mijn horloge wel. Zo merkte ik na de aankoop van mijn Squale Matic ‘Thalassa’ het gemis van een datum. Vooral bij de dagelijkse boodschappen. Een normale Matic heeft wél een datum, mijn gelimiteerde uitvoering niet. Dat is best wel fraai (wijzerplaat mooi in balans) maar vreselijk onhandig. Heb vandaag alweer dankbaar gebruik gemaakt van het feit ik weer een datum op mijn horloge heb! Een puntje voor de SPB149.
Vandaar je zoekertje naar de Squale 1521 Militaire. Er staat overigens een polished ‘Militaire’ te koop in 't blauwe hoekje, een bijzondere met ook nog de inscriptie in de zijkant. Die zijn bijna niet meer te vinden. Moet je natuurlijk wel mooi vinden.
Ik heb zelf de normale 1521 al 3x gehad in polished uitvoering, helemaal top!
Maar goed, we zijn hier voor de Seiko SPB14x …
Ja… dat lukt me dus niet…zoals iemand al schreef past polished en militaire mijn inziens niet bij elkaar.
Maar nooit in het echt gezien, misschien zou dat helpen
Blijft het een mooi horloge vinden
Twee maal gehad (147 en 143) en toch telkens weer verkocht.
Vond m niet lekker op mijn pols liggen, wiebelig en beetje topzwaar.
Ik ben sinds enkele weken in bezit van de spb143, zal spoedig eens wat foto’s plaatsen.
Heeft er iemand nog tips voor goede bandjes verkrijgbaar in EU webshops? Heb al een nato en oranje rubber van strps.
Nee sorry, ik haal alles bij ome Ali. Als je daar even op “FKM rubber” zoekt kom je genoeg leuks tegen. Vaak door dezelfde machines gemaakt als de bandjes van de zogenaamde ‘merkshops’ …
Hier drie suggesties:
Van harte met je SPB143! Prachtige aanwinst.
Veel draagplezier.
Mocht je niet bij Ali willen bestellen zoals @junior voorstelt (top bandjes trouwens👍) dan zou ik eens bij Watchbandit kijken. Zit in Duitsland, top service en snel in je brievenbus.
Deze banden komen daar vandaan: