Seiko afwijking

Alles tussen de -30 en +45.

Troost je met de gedachte dat het horloge binnen 2 dagen ook anderhalve minuut had mogen achter lopen van Seiko. Of Miyota… of Orient. Dat is normaal in deze prijsklasse.

Ik hoop altijd op +/- 10 seconden per dag. +/- 20 vind ik irritant.

Ja, maar die worden wel geadverteerd als 4r36-04y0…

1 like

Het is een originele.

Kan de juwelier het nog verbeteren?

Juwelier weet ik niet… die stuurt het waarschijnlijk door. Een Horlogemaker kan het uurwerk altijd beter proberen af te afregelen.

Maar goed… er is een verschil in wat er maximaal haalbaar is.

Tot voor kort hadden de horloges in de 4-500 euro bij Seiko een 6r15 met betere specs van +25 en -15. Een ets 2824 heeft ook betere afwijking qua specs

2 likes

Duidelijk. Dank voor de input, allen.

Had de Seiko van TS ook binnen de limiet gevallen. Zelf heb ik goede ervaringen met de 4r-uurwerken. Heb er wel gehad op +/- 5 seconden per dag.

Ik ben nog wel blij met de 6r15 in m’n Sarb. Helaas, die tijd is voorbij.

Ik weet het niet, ik heb hem niet gezien.

Hij is bij een juwelier aangeschaft. Dus ik mag ervan uitgaan dat het een originele Seiko betreft.

Is ook steeds zeldzamer. En deze uurwerken komen ook nog voor in t 1000-2000 euro segment

Zoals ik al zei is de type aanduiding die je geeft er eentje waarmee replica’s worden geadverteerd. Als het een echte is moet er een garantiebewijs bijzitten met bijv een “SRP***” typeaanduiding.

Zijn er in verschillende grades, ook chronometer grade. Maar zelfs de basis heeft betere specs Dan een 4r36

Dat zou je denken maar is van wat ik zie zeker niet altijd het geval

Heb even het garantiebewijs gepakt er zit ook een pasje bij. Zie geen SRP code staan, alleen de ‘Case No’ en Het serienummer

Ok, zolang het serienummer niet met 6307 begint is het goed :wink:

Klopt. Je hebt helaas een beetje pech gehad met je aankoop.

Je vertelt me niets nieuws. Uurwerk is ook een stuk duurder.

Het begint met 6146

Mijn meeste Presage automaten lopen binnen de 10 sec +/- p.dag. Eén budget Seikootje maakt het wat bonter en gaat naar de 20 sec per dag.

Zal inderdaad wel met wat mazzel te maken hebben, hoewel je nickname kan helpen :joy:

als het een nieuw horloge is heb je kans dat het nog verbetert na een maand of 2 , een seiko loopt soms pas echt goed als hij helemaal is opgewonden. Jawel opgewonden :grin::+1:t2:

Daar moet door een horlogemaker toch wat meer uit te halen zijn? Mijn budget Citizen NY0040 (<200 euro) loopt ook tussen de +1 en +4 gemiddeld aan de pols per dag, zo uit de doos.
Afregelen kost tijd en is dus duur, als je het wat euros waard vind zou ik eens een horlogemaker opzoeken.