Seiko afwijking

2 likes

Ahhhh… Een nieuwe turtle. Ik heb geen reden om fake te roepen. Da’s een SRP777, voor de goede orde:

Niks mee aan de hand, ding loopt gewoon binnen spec.

Als de afwijking je stoort, ga dan naar één van de horlogemakers en laat 'm even afregelen. 10 minuten werk.

Ik denk niet dat ieder horloge gecontroleerd wordt op de nauwkeurigheid. Men weet immers welk uurwerk erin zit en wat daar de prestaties van zijn. Een snelle controle van een paar seconde op de werking is alle qc die een gemiddeld horloge krijgt.

Top! Wat zou dat kosten om af te laten stellen?

Geen idee. Nooit laten doen, want ik draag automaten niet omwille van nauwkeurigheid. :slight_smile: Vraag het één van de horlogemakers, zou ik zeggen.

Kan nooit veel zijn.

Duidelijk. Wederom dank voor de antwoorden, allen!

Ligt er aan waar maar 10-30 euro zo zou ik denken

Snelle functie check kost een paar seconden, dat zou best wel eens kunnen gebeuren. Voorkomt wel dat je een boel ellende wegstuurt als er eens iets niet klopt.

Bij GS is dat anders, in een filmpje over de fabricage zie je een medewerker een nauwkeurigheidscheck doen op alle horloges.

Daar worden alle horloges getest via de seiko chronometer protocollen. Dat is meer, dan een keer checken, dat is een heel test traject door gaan.

1 like