Vandaag een Seiko AGS uit Japan aangekregen die al erg lang op mijn wishlist stond.
Dit en de volgende Kinetics zijn een onderdeel van mij Kinetic collectie. Ik streef er naar de zeldzamere te vinden, meestal komen ze direct uit Japan, omdat juist daar de mooiste en beste zijn verkocht. Bovendien passen de maatvoering van deze klokken beter bij mijn pols dan de meeste Europesche.
Dit is een zeldzamere uitvoering van de Fieldmaster, caliber 5M22
Waarom stond deze op mijn lijstje?
Volledige gesloten Titanium kast, voor extra waterwerendheid.
Om bij het uurwerk te komen zal men de bezel moeten los draaien.
Kast meet 40mm zonder de kroon gemeten
Geschroefde kroon,
Pusher voor de gangreserve bij de 3, wat ik bij geen enkele Kinetic gezien heb.
100M waterwerend,
Deze klokken waren ontworpen als survival cq outdoor horloges, met de noodoproep code.
Nog meer eigenaren van een Fieldmaster op het forum?

Mooie titanium kast

Helemaal nieuw en NOS

De Blauwe band is origineel Seiko, maar die heb ik vervangen voor een Seiko Nylon band.

Een totaal andere Kinetic is deze 100 uitvoering met draaibare bezel.
Degelijke klok en een zeldzaamheid in horlogeland. Ook deze was bedoeld voor de Japanse markt.
De datum heeft een vergrootglas, die helaas een tikje heeft gehad. Prettig dragende klok van 40 mm.
Het mooiste is de auto relay functie, de klok gaat " slapen" indien hij 2 dagen lang geen beweging heeft gehad. Bij schudden gaat hij op de juiste tijd staan en dat slapen kan hij 4 jaar volhouden. Wel zo handig indien je meerdere klokjes draagt.
Caliber is 5J22.

Nog een uitvoering van de Kinetic die totaal anders is dan de vorige is deze.
Een Premier 5M45-SRN003P1
Zeer mooie klassieke wijzerplaat en wijzers. De aanduiding voor de dag is erg mooi en loopt mooi over het dagvlak heen, en een mooie diepte werking, zoals de divers.
Dit is een kwalitatief hoog afgewerkte kast, gedeeltelijk gematteerd van 42mm
Sapphire glas,
100m waterwerend,
Zeer degelijke band, daarbij heb ik ook een originele leren band die doorloopt tot de kast zoals de stalen band dat ook heeft.

Geleend omdat de datumwijzer zo goed te zien is

Wellicht laat ik nog mneer van mijn AGS en Kinetics zien, maar voor nu laat ik het hierbij.
Mochten er nog meer bezitters zijn van mooie Kinetic en AGS, hoor en zie ik dat graag!
Bijvoorbeeld Tissot en Swatch met de ETA accuquartz, Ventura etc etc
Bedankt voor de aandacht!
Gr, Erik