Seiko AGS titanium air divers 200m

Beste forum leden , enthousiasten,liefhebbers etc
Ik heb een vraag over een nieuwe ruil/aankoop.
Dit horloge lijkt almost to good to be true!,ik heb deze Seiko vandaag op de kop getikt bij een alleraardigste meneer.
Nu mijn vraag,betreft dit een echte,gerefurbishte of zoals vermeld een nos Seiko?
Hij is in een zo mooie staat voor een ± 1997 horloge dat ik het bijna niet kan geloven!. Zie de fotoos.

5 likes

Hij ziet er wel erg prettig uit. Lijkt mij verder ook authentiek zo vanaf deze foto’s.

1 like

Ik vind hem geweldig mooi en het geluid bij polsbeweging en is ook prachtig ,heb er opgeteld 200 euro voor gegeven

1 like

Helemaal echt, het is de SBBW025. Toffe aanwinst :+1:

sbbw025

1 like

Helemaal blij mee,weet u misschien ook of deze van omstreeks 1997 was/is? En of ik er niet teveel voor heb betaald?,nou eigenlijk vind ik hem zoiezo ±200 euro waard.

1 like

Het plaatje komt uit de catalogus van 1995, het serienummer van het horloge dateert hem op productiedatum April 1995. De prijs lijkt me best goed gezien de staat.

Hartelijk dank, mooie aankoop erg blij mee.
Er zit geen krasje op ,incl de doos,omdoos,en gebruiksaanwijzing

1 like

Mooie vondst, deze komt uit de serie waar ook de modellen met de bijnaam Starfish bij horen. AGS is de eerste serie uurwerken met het kinetic principe van Seiko.
Alhoewel de links in het topic niet meer werken toch leuk om te lezen:

1 like

Is dat een ratcheting clasp?
Op een “gewone” Seiko, uit de 90s nog wel?
Vroeger was alles beter…

1 like

Jazeker. Ik heb een ander titanium Seiko uit die tijd. Gewoon rond de Fl. 999 destijds.

1 like

Je moet inderdaad een pakketje indrukken om aan te passen,beter systeem dan de nieuwe horloges vind ik .

1 like

Flink aan de prijs toen dan,het geluid dat het horloge maakt bij polsbeweging is ook echt gewoon cool!

Jammer dat die link het niet meer doet!,maar geweldig dat het horloge forum zoveel kennisin zich heeft !

Hij was iets goedkoper. 45000 yen is nu €311 euro, maar dus echt wel meer dan Fl. 599 destijds.

1 like

Maar bij die van mij staat 5m23 aan de onderzijde ,ander type uurwerk of?

Absoluut niet. Lastig te vinden model. Ik heb een kleiner damesmodel voor m’n vriendin gekocht.

1 like

5M2X is de voorloper van de 5M4X en 5M6X serie. X=2 voor datum, X=3 voor dag/datum.

Zo is dit een 5M23 uit November 1993.

En dit een 5M43 uit Februari 1996.

4 likes

Mooi mooi zeg !!,die van mij heeft ook Japans/Engels dag en datum