Helaas, op de rommelmarkt gevonden maar werkt niet. De originele Seiko band zit inmiddels aan een ander horloge geketend, maar toch vraag ik me af - wat kan er allemaal mis mee zijn? En is het een reparatie waard?
Op het eerste gezicht ziet de binnenkant er prima uit, maar wellicht dat iemand iets naar aanleiding van onderstaande foto kan zeggen of waar ik op moet letten? En is dat stukje koper in de binnencase een soort batterij of is dat de bel (oid) van de alarm functie? Alvast bedankt voor het kijken!
Ik zou maar eens beginnen met een batterij te plaatsen, haha. Heb je het schroefklepje nog wel voor de plek van de batterij, je hoef de deksel er daarvoor niet af te halen namelijk.
Je moet het aantal microampere kunnen meten wat door het loopwerk gaat als je er een verse batterij in plaatst. Dan is de spoel nog heel, en als het vastzit door de ouderdom is dat bij een degelijke horlogemaker zo gepiept. De vraag is heb je daar de centen voor over. succes
Hah dat ligt er dan maar net aan hoeveel centen dat zijn. Het horloge heeft verder geen emotionele waarde dus de hoeveelheid centen die ik er aan wil uitgeven zijn beperkt, maar stel dit kan allemaal voor - ik noem maar wat - 80 euro, dan vind ik het prima.
ik heb laatst mijn prisma electronic voor minder teruggekregen van mijn locale horlogemaker, maar je moet geluk hebben. vragen of ze de spoel kunnen checken en dan een offerte vragen als de spoel nog heel is.
Absoluut. Dit soort bijzondere Seiko’s vind ik geweldig. Deze quartz alarm horloges kom je niet zo heel veel tegen. Zit hier een 7223 uurwerk in? Dat kan je vinden op het achterdeksel.
Heel leuk ding, maar ik raad je niet aan er zelf aan te pielen als je er geen verstand van hebt. Voor je het weet is ie onherstelbaar beschadigd. Onderdelen voor dit uurwerk liggen niet voor het oprapen.
Hier een topic over dit uurwerk, als het een 7223 is tenminste, op een ander horloge forum.
Hi @lassale ja te gek, dat is 'em! Als ik de foto van de binnenkant uit dat topic naast mijn foto leg is het binnenwerk identiek en lijk ik niks te missen. Ik ga het lezen!
I know, viel me eerst ook niet op, maar toen ik het eenmaal zag dacht ik argh dat moet er uit. In dat draadje uit jouw post hersteld de maker dat ook zelf.