Hoi mede-forumleden!
Afgelopen week zag ik een actie voorbijkomen over een “actie” die een juwelier in Den Haag heeft over de Seiko alpinist SPB199J1, het gaat over dat de horlogemarkt een beetje verziekt is door alle flipperaars en dat de gestoorde doorverkoopprijs van de nieuwe Seiko Alpinist gewoon niet fijn is voor de mensen die gewoon willen genieten van het horloge.
Door een mooi verhaal in te sturen naar ze kan je het horloge bij ze kopen voor de originele verkoopprijs (horloge is voor de rest redelijk uitverkocht).
Ze bieden de kans om een heel gewild horloge gewoon te kunnen bemachtigen.
Even om een beeld te vormen.
Dit mag de liefhebber nu aftikken om dat horloge te bemachtigen.
Ook weet ik uit ervaring dat dit een van de weinige juwliers is waar ze gewoon echt lekker de tijd nemen en waar iedereen enthousiast is over de producten die ze verkopen.
Ook heeft een groot deel van HF schitterende horloges kunnen kopen met een dikke 20% korting.
Ik vind het een mooi initiatief. Het brengt hen positief in de spotlight voor de liefhebber, want de echte aasgieren gaan gewoon kopen waar ze kunnen en niet omwille van de winkel.
Zouden ze bij Rolex, Patek en (sommige) Omega LE’s ook moeten doen
Wellicht te fel, ik ken de betreffende juwelier dan ook niet. Voor mij persoonlijk is ‘in de rij’ staan om een luxe-goed te mogen kopen een idioterie van de bovenste plank (geldt ook voor Rolex of een rij voor een Apple store bijvoorbeeld). Maar daar kan de juwelier ook weinig aan doen, dus kennelijk bij de fans een gewaardeerde actie van deze juwelier. Hulde dan. Wellicht sympathieker dan eerst voor X ruggen aan sieraden te laten kopen alvorens ‘de kluis’ opengaat.
Ik heb dit jaar 3 horloges gekocht bij v Willigen. Echt een topzaak!
Vriendelijke lui die veel weten, ze pushen je niet tot koop maar geven je alle tijd en vrijheid.
Gefeliciteerd met je NA, mooie horloge absoluut maar voor die prijzen zou ik hem ook skippen. Geen enkel Seiko(skip that, maak er horloge van) is boven retail waard imo.
En de markt is niet door de flipperaar verziekt, maar door de vendoren die schaarste en de zogenaamde limited na limited op de markt brengen.
Het gaat er ook niet om dat het met god zijn gratie voor list wordt verkocht maar meer dat ze denk ik proberen om hem aan verzamelaars te verkopen die hem anders links laten liggen omdat ze hem voor het dubbele moeten kopen op het internet… maar dat ben ik