Seiko Alpinist SARB017 - die met de groene wijzerplaat

Sinds een paar jaar kijk ik af en toe naar een Seiko Alpinist SARB017 - de versie met de groene wijzerplaat en de ‘kathedraal’-wijzers. Maar ik heb nog nooit de knoop doorgehakt. Ik ben bang dat de 38mm (z/kroon) wat aan de kleine kant is. Nu zag ik gisteren een aardige oplossing: een Alpinist met een brede Fossil-band. Dat geeft een heel andere indruk van het horloge!

Mijn vraag: is er iemand met gebruikerservaringen!? Ik lees ze graag!

Menno

Foto die ik vond op WUS:

Ik heb de sarb017. Hij is inderdaad wat kleiner dan wat tegenwoordig gangbaar is, maar ook weer niet minuscuul natuurlijk. Je vindt via google wel wat wristshots. Ik draag hem op de originele band.

Ik heb hem gehad - prachtig horloge maar inderdaad nogal klein.

De goudkleurige indexen zijn wel mooi op foto, maar komen in de praktijk de afleesbaarheid niet ten goede.

Anderzijds: (mooie) horloges met een groene wijzerplaat zijn heel dun gezaaid, en dit is toch een van de betere hoor.

Breitling heeft ook een mooie groene Chronomat, maar dan ga je weer in vintage moeten duiken + een andere prijsklasse.

Mooi horloge, vooral door de zonneslijp schittering op de wijzerplaat (tu)

Qualitatief zeker niets mis mee, ook de binnenring draait stabiel en is vast genoeg om niet zomaar weg te draaien.

Ik vond 'm groter aandoen als de gemiddelde 38 mm, hier een wrist shot aan mijn 17cm pols :wink:

Dank voor jullie info. De Spaanse eBayer SeiyaJapan (degene die me mijn MM verkocht heeft) deed me eerder vandaag een goed aanbod. Ik denk dat 'ie er wel gaat komen!

Menno

Marco-T Schreef:

Mooi horloge, vooral door de zonneslijp
schittering op de wijzerplaat (tu)

Ziet er prima uit! Geloof niet dat de bund nodig of een verbetering is…

Dat is een heel mooi horloge ik kijk er zelf ook al een paar jaar watertandend naar
Gr Pieter

Die is mooi (tu), had ik nog niet eerder gezien :o

thieuster Schreef:

Dank voor jullie info. De Spaanse eBayer
SeiyaJapan (degene die me mijn MM verkocht heeft)
deed me eerder vandaag een goed aanbod. Ik denk
dat 'ie er wel gaat komen!

Menno

De mijne komt ook bij hem vandaan.

De bestelling is de deur uit (het geld ook). Nu maar afwachten tot 'ie arriveert. Ondertussen start de zoektocht naar een ‘bund’… als iemand nog een goed adres heeft voor een bruine bund, 20mm breedte, dan zou ik daar graag van horen!

Menno

Probeer Holben`s fine watch bands eens op ebay, deze hebben groot assortiment.
Ik heb er zelf nog niets besteld dus ik weet niet hoe de service is.

Mvrgr, Andre

thieuster Schreef:

De bestelling is de deur uit (het geld ook). Nu
maar afwachten tot 'ie arriveert. Ondertussen
start de zoektocht naar een ‘bund’… als iemand
nog een goed adres heeft voor een bruine bund,
20mm breedte, dan zou ik daar graag van horen!

Menno

En wat dacht je van Gunny? Die heeft ook hele mooie banden. Daar zit vast ook een mooie “bund” tussen.

thieuster Schreef:

De bestelling is de deur uit (het geld ook). Nu
maar afwachten tot 'ie arriveert. Ondertussen
start de zoektocht naar een ‘bund’… als iemand
nog een goed adres heeft voor een bruine bund,
20mm breedte, dan zou ik daar graag van horen!

Menno

Ik zou het niet doen, Menno, het is echt geen verbetering.
Ik zou eerder een soortgelijke band kopen.

De band die ze leveren is wel mooi, maar zeer stug.