Seiko Alpinist (SARB017) van SeiyaJapan.com geweigerd door douane!

Niet om vervelend te doen, maar dit is precies de reden dat ik Seiko (als ze niet binnen Europa te koop zijn) via SoloJapan koop. Als je hem rechtstreeks een mail stuurt zijn de prijzen ook aanzienlijk lager dan op ebay vermeld.

Meestal heb je geen of weinig keus wat betreft het verzendbedrijf. Maar er zijn misschien buitenlandse partijen die een andere partner in NL hebben dan PostNL. GLS of zo? Anders laten verzenden via DHL. Als ze dat willen.

Solojapan heeft deze problemen niet, want EU. Hij heeft echter lang niet altijd wat voorhanden, en zeker niet alle modellen.

Nog wat leesvoer over een gelijkaardig geval met de Belgische douane en Chino Watch, nochtans ook redelijk gekend en betrouwbaar…
Klik

Echt balen…
Mocht je een andere zoeken, er staat er net vandaag eentje te koop op
het FAM ->link

Ik geloof je, maar dat is echt belachelijk. Als ze iets tegen fakes willen doen, kunnen ze beter bij MP aankloppen en zorgen dat die hun eigen beleid naleven…

Ongelooflijk lullig. Blij dat mijn Seiko SARX017 niet hetzelfde is overkomen.
Ben zelf met PostNL in gesprek i.v.m. een verdwenen pakket. Heeft wel even geduurd maar we hebben inmiddels contact en de communicatie verloopt goed. Ben benieuwd naar de afhandeling op korte termijn.
Al moet ik zeggen dat mijn ervaring is dat verzendingen 9 van de 10 keer vlekkeloos verlopen via PostNL. Heb zelf het vermoeden dat mijn retour horloge nu een trots bezit is van een ander. Hopelijk is ie er ontzettend blij mee en had hij het heel hard nodig.

2 likes

Vervelend. Benieuwd hoe het afloopt en wat er achter zit. Ik koop zoals hierboven ook bij Solojapan. Vaste scherpe prijzen en binnen de EU verzonden dus geen verassingen.

Update:

De douane heeft het horloge vrijgegeven eind december, maar PostNL heeft zelf besloten
om het horloge naar de afzender terug te sturen. En dat doen ze alleen als het afleveradres niet
te achterhalen is. Dat is dus zodanig beschadigd geraakt of totaal weggeraakt dat PostNL geen
ander optie meer zag dan alleen maar het te retourneren.
Het horloge is pas op 11 januari teruggestuurd naar Seiya…
Heeft het de 28e januari ontvangen. En ik ontving het alsnog gisteren.
Sinds die tijd hangt die om mijn pols

Eind goed, al goed.

10 likes

Gelukkig! Maar geen foto, is geen bewijs, uiteraard… :joy:

Veel draagplezier!

Volgende keer toch maar Rob of SoloJapan? :wink: