Seiko Alpinist (SARB017) van SeiyaJapan.com geweigerd door douane!

Die had ik dus besteld en 23.12 verzonden; 29.12 bij de douane op Schiphol ingescand en op 1.1.2016
werd die weer retour gestuurd naar Seiya. De Seiko is dus geweigerd door de douane!
Reden onbekend in systeem Klantenservice van PostNL.
Maar staat wel op het pakket.

Daar ben ik en Seiya zal er ook niet blij mee zijn.

Ben zeer benieuwd naar de reden!
Heb Seiya een mailtje gestuurd met de droeve tijding… :confused:

Kun je niet gewoon de douane bellen dan en om uitleg vragen? Ik ben namelijk ook weleens door de douane gebeld als ik een pakje kreeg uit het buitenland…

Vragen om een foto van het adreslabel. Bij mij is eens een horloge teruggestuurd naar USA omdat het huisnr van het adres niet goed was.
In de categorie “makkelijker kunnen we het niet maken”.

Zie maar eens op Schiphol de juiste man/vrouw te pakken te krijgen a 0,90c per minuut…

Bij Seiya of de douane?
In de bevestiging van de order staat mijn juiste adres

Een foto van het adreslabel zoals op het pakketje zit met het adres leesbaar.
Succes!

Heb trouwens goede kontakten met de reguliere bezorger van PostNL en die gaat morgen een kijkje in het systeem
nemen of hij iets van de reden kan zien

Misschien zat er wel wat anders in het pakketje als het horloge? Hebben ze de juiste pijs aangegeven op het pakketje?

In ieder geval is het wel balen zeg :frowning:

Benieuwd wat Seiya voor antwoord gaat geven.

Dan ken jij dus de naam Seiya niet. Al een jaar of tien bezig met het verzenden van horloges over de hele wereld.
Secuur met EMS. En verzoeken om onderwaardering van de pakket worden door hem genegeerd.
Topverkoper.

2 likes

Ach nee, wat een miserie. Het zal alsnog wel goed komen maar het onnodig lang wachten is balen. Leef met je mee!

Heb zelf ook louter goede ervaringen met Seiya, aan hem zal het zeker niet liggen.

Leuk, meer voorpret!

Glas Is halfvol zeg maar… :wink:

Herinner me een post op Kaliber op WUS over een JDM Seiko door Seiya die in NL als vals werd bestempeld bij import door de NL importeur.
Als ik het me goed herinner was Seiya laaiend en heeft het hoofdkantoor van Seiko eens een grondig gesprek met de NLimporteur gevoerd.

Waarom een gesprek met de nl importeur? Die heeft toch niks met de douane te maken? Of vraagt de douane soms bij de nl importeur of het nep Is?

Het is een lange draad en heb hem een tijd terug gelezen, maar je wordt er helemaal niet goed van kan ik me nog herinneren:
http://forums.watchuseek.com/f428/nep-seiko-sarb-065-gekocht-toch-niet-horloge-aangeslagen-op-de-douane-1060603.html

Als iemand ergens een bepaalde JDM Seiko niet kent wordt hij tegengehouden, teruggestuurd of vernietigd (!). Ondertussen staat marktplaats vol met nephorloges…

Maar goed, Heni heeft het over:

Je woont toch niet in een hutje op de hei? Je hebt toch wel eens vaker in je leven post gehad? Pfff…
PostNL vermijden is bij pakketen ontvangen van buiten de EU zo gek nog niet.

Douane vermijden is dan wel weer lastig.

Oh en succes ermee, en hou ons op de hoogte!

1 like

Bij een ( uiteraard) onterecht vermoeden van namaak is terugsturen volgens mij niet aan de orde… en vaak spant de post zich ook wel enigszins in voor een correctie op een evt foutieve adressering.
Ben dan ook erg benieuwd naar de reden…
Keep us posted !

Geloof het of niet, maar het schijnt dat de douane redeneert dat als het niet in Nederland wordt gevoerd, het wèl namaak moet zijn. Wat dan gebeurt, is dat dat de douane de Nederlandse importeur belt, met de vraag of zij het model voeren. Dit klinkt totaal idioot, maar ik heb het meerdere malen gehoord.

Tja, ik weet niet hoe het gesprek is gegaan, maar de nl importeur kan er ook weinig aan doen als:
"Goedendag, dit is de douane. Voeren jullie het model SARB017?
“Nee.”
“OK, vriendelijk bedankt en een goedendag verder.”
:stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ik kan het me gesprek inderdaad zo voorstellen :anguished:

@Hieronimus

Seiya verzend met EMS en EMS heeft blijkbaar een contract met PostNL dat die het pakketje bij
de ontvanger aflevert. in Nederland. Er is geen keuze voor de ontvanger.