Seiko Alpinist US market only

Nee, het is dezelfde case. En ook niet gestraald of mat.

Ok! Dus je hebt gelukkig wel bevestiging dat je het horloge mag kopen?

1 like

Yes. Ik heb ze bestookt met mails op alle mogelijke adressen.
‘Please stop and we’ll send you a watch’ kreeg ik als antwoord.

10 likes

En sunburst blue. Op de afbeelding lijkt het mat. Zou stiekem nog mooier zijn ook.

Als je het dan vergelijkt met deze foto;

5 likes

Super! Ben heel benieuwd. Mooi dat je op tijd was. :+1:

1 like

Daarom kan je eigenlijk beter nooit van een foto kopen. In dit geval valt ie in werkelijkheid véél beter uit maar meestal is het andersom.

Hmmm dit is op de groene toch veel mooier uitgevoerd?

image

1 like

Ergens wou ik dat hij mat en gezandstraald was zoals op de renders. Deze lijkt wat mij betreft teveel op de gewone versie om 'm ook te willen.

1 like

Vind ik net niet. Sunburst is niets nieuw, kast ook identiek aan de gewone versie. Dit horloge onderscheidt zich in niets.

Zeker!

Het gaat mij om de cijfers.

Geen idee. Ik zal ze eens naast elkaar leggen, maar ik ga in principe uit van een gelijkwaardig afwerkingsniveau. Kan me echt niet anders voorstellen.

Even een eigen foto vergroot.

image

Op de officiële foto ziet het er wel goed uit:

groot

1 like

Ik vind het niks, ik wil groen of in ieder geval gouden cijfers, maar:

Kunnen we Seiko niet overhalen om hier de volgende HFLE van te maken?
Met al die Seikodragers hier moeten er wel mensen zijn die invloed hebben bij die Japanners.
Volgens mij heeft @FransT nogal wat contacten. Extra optie zou kunnen zijn een band waarmee je hem om je enkel draagt.

3 likes

Schitterend :joy:

1 like

Even de blauwe alpinist jaloers maken:

3 likes

Hij is toch wel groter dan de SARB017, zegt hodinkee zelf:
Dimensions: 39.5mm diameter

Poeh daar vraag je wat. Ik kan wel eens wat rond vragen hoe of wat…
Qua horloges weet ik echt nul punt nul, dat kan ik je wel vertellen.
Vanavond misschien ff kijken…met 35 man in het Okura :sushi: misschien zit er wat tussen.

Die alpinist blijft een raar geval… ik vond m ooit helemaal niks… qua grootte… rare kleurkeuze.
Had inmiddels al meer dan 50 Seiko’ s gehad voordat ik besloot er toch eens 1 te proberen.
En… het blijkt zowaar een blijvertje… en dat is best bijzonder in mijn collectie. Nu moet ik zeggen dat dat ook komt door de stalen band… die maakt m af.

3 likes