Hallo allemaal,
Ik ben hier nieuw en heb een account aangemaakt omdat ik heel erg hoop dat iemand een gouden tip voor mij heeft. Ik draag intussen al 3/4 jaar een smartwatch maar wil nu toch terug naar een “gewone” horloge.
Zelf ben ik niet zo’n iemand die veel geld kan/wil neerleggen voor een horloge en ben ik daarom opzoek gegaan naar een prima RVS horloge voor ~€200-250. Uiteindelijk kwam ik uit op een Seiko SSB377P1. En ja, ik weet dat het geen automatic is, dat vind ik momenteel nog niet zo heel erg. Ik vind deze horloge gewoon erg mooi omdat hij wat stoer uit ziet door die wijzertjes/cirkeltjes.
Nou, komt ie, ik heb hem gekocht bij een juwelier, maar wij kregen dat horloge niet goed afgesteld op mijn pols. De sluiting van de Seiko heeft maar 2 gaatjes waardoor wij beperkt waren qua afstellen. Hij zat of te strak (ik voel mijn pols dan bekneld worden, vooral als ik wat warm heb, want dan is mijn pols iets dikker), of met een extra bandschakel zit hij dan weer veel te los. Hij komt dan tot halverwege mijn onderarm. Lijkt mij ook weer niet de bedoeling.
De juwelier heeft daarna wat universele sluitingen besteld en geprobeerd, uiteindelijk heeft die een sluiting gevonden maar die zat helaas niet heel mooi om het bandje heen, hij stak zelfs een beetje uit. Hartstikke balen natuurlijk. Ik heb zelfs contact gezocht met Seiko Benelux maar daar kunnen ze mij niet verder helpen.
Ik weet dat er nog veel andere horloges zijn, maar ik vind deze Seiko gewoon erg mooi en dat voor een goed prijs voor mij persoonlijk, dus ben ik erg benieuwd of iemand een gouden tip heeft? Misschien een andere RVS band die hier ook goed op past of dergelijks?
Lang verhaal kort, eigenlijk zoek ik een Seiko sluiting met meer dan 2 gaatjes zodat ik wat meer afstelmogelijkheden heb en hem mogelijk dan perfect voor mijn pols kan afstellen.
Groet,
Treveo