Seiko Ananta SRQ005J1

Hallo allemaal,

Dit is de eerste keer op dit forum en ik heb direct een vraag.
Helaas is vorige week mijn oom overleden. Iedereen in de familie heeft een aantal horloge van hem gekregen. Ik heb een nieuwe Seiko Ananta SRQ005J1 van hem gekregen. Kunnen jullie mij vertellen wat een horloge als dit waard is. Ik zie hem wel op seiko.nl staan, maar ga er vanuit dat ik die prijs er nooit voor zal krijgen.

Alvast bedankt.

Gecondoleerd. Als het een origineel exemplaar betreft zal hij ongeveer 75% van de nieuwwaarde kunnen opbrengen.

Lijkt mij te hoog geschat. 20% korting op de listprijs is altijd wel te regelen, voor een nieuw ongebruikt exemplaar. Ik denk dat 60% van de nieuwprijs meer in de richting zal komen.

Zit wat in. Scherp prijzen helpt in ieder geval. Seiko’s uit de hogere klasse gaan niet als warme broodjes…

Bedankt voor de reacties.
Ik vind het horloge erg mooi en denk hem gewoon te houden.
Naast die seiko Ananta heb ik ook een Seiko Sportura Kinetic Chronograph SLQ019
uit 2006 gekregen. Ik vind het maar een raar ding.

Die Seiko Sportura Kinetic Chronograph SLQ019 is net een alien.

Riklichtenberg Schreef:

Die Seiko Sportura Kinetic Chronograph SLQ019 is
net een alien.

Ik denk dat je hier eerder een koper voor vindt gelet op het beperkte aantal dat geproduceerd is.

hcptdg Schreef:

Riklichtenberg Schreef:

Die Seiko Sportura Kinetic Chronograph SLQ019
is
net een alien.

Ik denk dat je hier eerder een koper voor vindt
gelet op het beperkte aantal dat geproduceerd is.

Inderdaad. Al vind ik het ook een lelijk ding (no offence).

Hoi all,

Topic starter handelt op marktplaats in Seiko’s (inkoop/verkoop).

http://www.marktplaats.nl/verkopers/1597901.html

Zie aldaar de horloges waar hier aan gerefereerd wordt.

Wat wil de TS met deze post?

NB: Durf het bijna niet te zeggen, maar dat verhaal van die overleden oom komt op mij ook wat ongeloofwaaardig over in deze context. Probeert TS hier dan de 6 maanden wachten voor het verkoopforum te omzeilen?

Groet :slight_smile:

Gecondoleerd.

Je oom heeft je wel een paar bijzondere klokjes voor je achtergelaten.

De SRQ005J1 heeft een bijzonder kastontwerp. Op Google valt een hoop te lezen over Katana technieken/inspiratie. De retailprijs was iets van 2700 euro.

De SLQ019 is niet uit 2006, maar van een jaar eerder. Zoals hcptdg al aangaf is het een limited van… niet verrassend 2005 stuks met een retailprijs van 2650 euro. Een sportief superlicht horloge van carbonized titanium.

De prijzen… tja, in Nederland gaan de duurdere modellen van Seiko niet als warme broodjes. De SLQ019 is idd nog met zo een 20% korting nieuw te verkrijgen.

Ik zou ze gewoon houden en van ze genieten als aandenken aan je oom.

TimeLapse Schreef:

Hoi all,

Topic starter handelt op marktplaats in Seiko’s
(inkoop/verkoop).

http://www.marktplaats.nl/verkopers/1597901.html

Zie aldaar de horloges waar hier aan gerefereerd
wordt.

Wat wil de TS met deze post?

NB: Durf het bijna niet te zeggen, maar dat
verhaal van die overleden oom komt op mij ook wat
ongeloofwaaardig over in deze context. Probeert TS
hier dan de 6 maanden wachten voor het
verkoopforum te omzeilen?

Groet :slight_smile:

Gelet op de advertenties op MP met de naam van de verkoper wordt hier de boel door hen op slinkse wijze bezeikt. Verder niet meer op reageren en laat hem maar verder communiceren op Marktplaats.