Heeft iemand ervaring met een Seiko Ananta? Het zijn mooie horloges met een vanaf prijs vanaf 1795 dacht ik. Gevoelsmatig,(persoonlijk) koop je voor de bedrag meer emotie bij een Breitling, Omega etc. Ben benieuwd of iemand ervaring hiermee heeft. Er zijn genoeg Seiko fans.
Eigenlijk heb je het al verwoordt.
Voor dat bedrag is er meer " gevoelsmatig" te scoren.
Wel mooie klokken, maar net als de springdrive serie wat te prijzig vind ik.
Met de techniek zal het zeker goed zitten bij Seiko, daar is geen twijfel over.
Maar als ik met € 3000 moest kiezen tussen Seiko springdrive en Breitling b.v
gaat mijn keus niet naar de Seiko.
Denk dat bij de meeste deze keus gemaakt zal worden(of een ander merk ipv Breitling)
Zal Seiko toch een bepaald imago blijven houden ondanks dat ze technische hoogstandjes leveren?
Tsja ik begrijp dat zelf niet helemaal. Ik heb bijvoorbeeld de seiko veltatura srh005 die een prijs heeft van ongeveer 1k. Voor dat geld koop je al geen Breitling maar voor iets meer heb je het allergoedkoopste model breitling die je eigenlijk ook niet wil. Het lijkt mij dan toch het meest logisch om te kiezen voor beste techniek/kwaliteit voor minste geld.
Toch wijst de praktijk uit dat merkgevoel wel degelijk zeer belangrijk is. Vergelijk het met de Volkswagen Phaeton, super auto, misschien wel beter dan Audi maar toch gaan mensen voor een merk waarvan iedereen weet dat het duur is bijvoorbeeld Audi, bmw enzovoort.
Seiko is in nederland een wat ondergewaardeerd merk om dat ze in tegenstelling
tot de genoemde dure merken ook in andere prijsklassen opereren.
In een aantal landen echter b.v. de V.S. Is de waardering beduidend hoger.
Als ik zelf een keus zou moeten maken tussen b.v. een Rolex of een Grand Seiko
ga ik absoluut voor de Seiko.
Inderdaad een juweeltje postvak! De keuze voor een premium Seiko of bijv een rolex hangt gewoon van de persoon af, met een Rolex loop je er wat meer mee te koop dat je een duur horloge draagt dan bij een Seiko Springdrive.
@lone ryder, Seiko is in Nederland toch niet heel erg ondergewaardeerd. De goedkope modellen worden heir juist niet verkocht. (de 5jes bedoel ik dan)
Ik bedoelde dat de dure modellen van Seiko hier wel wat ondergewaardeerd zijn.
Mensen die niet zoals de meeste forumleden redelijk tot zeer deskundig zijn zullen sneller voor Rolex e.d. kiezen.
Ook heb ik de indruk dat er een categorie is die graag wil laten zien dat ze geld hebben.
Seiko heeft natuurlijk sinds de jaren 60 enkele waanzinnige uurwerken gemaakt, maar ook regelrechte kopieen van zwitserse uurwerken.
In de jaren 80 kochten zij dan ook een zwitsers merk, helaas is dit volledig mislukt.
Zij hebben de technologie en de kwaliteitsborging zoals de meest dure zwitserse merken alleen de naam niet mee.
Ik denk dat ze net iets moeten gaan doen als de automerken :
Sterker, Seiko heeft vele vindingen gedaan (die nu geregeld door de dure zwitserse merken ook worden gebruikt) en hun kwaliteitsborging is soms zelfs hoger dan van een aantal zwitserse merken. Ik denk niet dat het aan de naam ligt.
Overigens, alle 8 automerken die je noemt zijn hier ook ondergewaardeerd. Bieden stuk voor stuk meer kwaliteit voor je geld, maar mensen kopen vaak liever Peugeot, VW, Opel (al doet Toyota het wel weer goed) en bij de premiumlijn (waarvan men ook wel weet wie wat fabriceert) eerder BMW, Audi en Mercedes. Misschien ook wel een kwestie van ontwerp of conservatisme? In de VS zijn alle 8 de merken zeer gewild.
Nu ben ik geen Breitling, Omega en weet ik wat fan…
Voor wat ik ervan “gehoord” heb , schijnen die Ananta’s nog net niet de perfectie te beroeren…
Maar vind het in deze vraag van meer ballen en lef getuigen ( lees : eens wat anders durven ), door “gewoon” zo’n zwarte! Ananta Spring Drive GMT om te gespen.
( Als we dan in deze prijsklasse gaan )
Klopt mee eens, maar of het gebeurt is een tweede. De meeste zijn het er mee eens dat het goed klokken zijn en wellicht nog zelfs beter/innovatiever etc. Maar ik denk dat het Seiko is dat de emotie minder is.
Hadden ze vroeger (jaren 80) niet Lasalle met van
die prachtig platte, maar ook erg dure modellen?
Groeten,
Martin
Klopt, heb er zelf één (het is overigens Lassale). Helaas erg beschadigd geraakt en vooral lastig en duur om iemand te vinden die er nog iets van kan maken (wijzerplaat beschadigd, glas gebroken en wijzers verbogen, maar loopt nog steeds).
Heeft voor mij nu vooral emotionele waarde.