Seiko arctura kinetic 5M42-0e60/69

Na 1998 is er geen catalogus meer te vinden waar nog deze Jorg Hysek ontwerpen te vinden zijn of ik zoek verkeerd.

Zoals de rode die hier in deze topic al is de revue gepasseerd is en ik ben er zelfs wel eens 1 tegen gekomen met Coca Cola op de wijzerplaat

Gevonden

1 like

Volgens ad in Chrono is de ref. SKH317P3, bj 1996 en diameter 37 x 48 mm

Ja idd ik zie het staan op de deksel 5M42!!!
Typisch kleurtje voor de man maar niet verkeerd

Ik had al is gereageerd op die op Vinted staat maar is het dames model.

Probleem met kinetic kan ook veroorzaakt worden door de generating rotor, het onderste aseind breekt nog wel een af, hij blijft wel laden maar niet voldoende.

Klopt Pierre dat had ik al gezien in een tortual daar had ik al het filmpje van geplaatst. Ik ben al aan het brainstormen en alle opties aan het bekijken wat een oorzaak zou kunnen zijn. Zodoende kwam ik eerst op de generating rotor die is nog leverbaar gelukkig en de optie service beurt. Helaas durf ik niet het horloge te openen omdat ik er van boven af in moet en heb niet de skill’s. Had ik er van de onderkant in gekund had ik het gedurfd. Ik wacht nog even af wat de kinetische energie thuis doet aan het eind van het jaar :flushed:om er dan weer wat geld tegen aan te gooien :grin:
Maar :+1:t2:Voor het meedenken.

1 like

Ik heb me al afgevraagd wat trekt de accu leeg als er een nieuwe batterij in is geplaatst en dat heb seiko gedaan en trekt toch leeg zonder dat het gedragen word. Hierop is geantwoord uit andere forums vuil uurwerk en of een vuil circuit block

De generating rotor heeft naar mijn idee pas functie als het horloge gedragen word. Deze zit nml onder de schijf die beweegt weet even niet zo snel wat de benaming daar van is. Door dat deze schijf beweegt word er energie vergaard de generende rotor zorgt dat de batterij word opgeladen. In mijn geval ligt het horloge stil en trekt de accu leeg. Of heb ik het verkeerd?

De originele condersator zou een Powerreserve moeten hebben, wanneer vol geladen, van 7 dagen.
Op de vervangende lithium accu zou hij veel langer moeten lopen

Goedemiddag beste HF lezers van deze topic. Zoals jullie in de laatste berichten hebben kunnen lezen had ik een probleem met een 5m42-0e39 deze zou door seiko geconstateerd te veel accu slurpen en adviseerde een geheel nieuw uurwerk maar hoe dan dit uurwerk is niet meer leverbaar. Ik kreeg een PB van @PT_Seiko en bood aan in het horloge te duiken. Hij vroeg mij wanneer is het horloge het laatst open geweest nou dat zou dan plus minus nu 3 weken geleden zijn geweest en dat vond hij vreemd want er zat heel veel vuil tussen de schroefjes dat duid op een veel langere tijd ooit is open geweest dus waar en hoe heeft seiko die conclusie getrokken vind dat toch wel heel knap en een beetje vreemd. Krijg het horloge vandaag aangeboden En is in een paar dagen door Pierre @PT_Seiko gefixed conclusie oxidatie van de stift en dit heeft metalen restjes achter gelaten wat is aangetrokken door magnetische gedeelte in het uurwerk als ik het goed heb begrepen en misschien dat Pierre als hij dit leest een aanvulling wil doen op wat hij heeft gedaan en geconstateerd. Knap staaltje werk!!! De kosten?:rofl:
Zeer aan te bevelen deze wizard!!

Hier wat foto’s van het probleem.

3 likes

Horloge is binnen en nog vergeten te melden Pierre heeft ook het glas vervangen en er zeer blij mee ‘chapeau’:tophat:

4 likes

Mooi werk van @PT_Seiko, Willem! :ok_hand:

Hij ziet er weer fantastisch uit! :star_struck:

Ja top erg blij!! Heb Pierre gesproken aan de telefoon zeer sympathieke man en vakman. Ben als een kind zo blij🫢

2 likes