Seiko arctura kinetic 5M42-0e60/69

Voor dit horloge word geen rubberen band nml de 4GM7 BA 20mm meer gemaakt. Uit frustratie op het idee gekomen een replica te laten 3D printen en is gelukt. Zijn er evt forum leden opzoek naar dit bandje. Dit bandje past ook op de Seiko SLQ003J1

35 likes

Goed gelukt …:+1:

Dank je wel voor je compliment zeer gewaardeerd🙏🏻

Mooie oplossing.

Dank voor je compliment. :+1:t2:

1 like

Ben zelf niet op zoek naar zo’n bandje maar dit is wel een mooie oplossing :+1:

Yep vind ik zelf ook. Deze rode is een prototype maar vind het erg goed staan denk in het jaar van productie waren ze niet zo van de gekleurde bandjes😁

Mooi gedaan Willem. Als je ooit een keer een rubber band voor een 0E39 (19mm) kast print, dan houd ik me aanbevolen.

Inventief!

En dat lijkt me nog niet zo makkelijk. Dan moet je toch een soort van tekening hebben met de juiste maten?

Hier de tekening van het origineel en diegene die het heeft gemaakt heeft knap werk geleverd!!

3 likes

Een tekening maken voor een print gaat wat werk in zitten en daar gaan ook de kosten in zitten.

2 likes

Vandaag de bandjes opgehaald en meteen aan de slag met de rode band.


Project 2 ligt al klaar 1 bandje al met de schakels morgen het 2de helft bandje

Moeders de vrouw niet blij met me krijgt geen aandacht op deze regenachtige zondag😁

4 likes

Watchpartsplaza heeft jouw bandje weer opvoorraad

Deze laatste is voor coosc die zoekt een bandje voor zijn 5M420e39

Hallo coos heb je mijn bericht gelezen?

God zij dank!!!:cold_sweat:

2 likes

Ziet er goed uit Willem. Mooi dat 3D-printen zo kan zorgen voor nieuwe bandjes die niet meer geleverd worden door Seiko zelf. :ok_hand:

1 like

Nou zo begon de obsessie voor dit horloge. Deze was van mijn vader met te korte en gebroken bandje


Zoeken naar een bandje en dan kom je er achter uitgestorven. Dan koop je een donor klok voor de band horloge werkt niet maar geeft het horloge ook een kans( gemaakt door Jürgen ter Huurne) deze band is helaas ook kapot gegaan dan ga je verder zoeken en vind een spiksplinternieuwe band in Oostenrijk die op het horloge van mijn vader gezet.

Dit is de eerste donor klok nu met 3D geprinte band
En dan hier de tweede donor klok waar de spiksplinternieuwe band op zat nu met rode 3D print band

Maar die had ik al gepost.
Binnenkort ga ik experiment doen met de band in het groen. Stay posted!!

6 likes

Ooh trouwens dit op de kop getikt ben nog niet klaar😉

2 likes

Dat klinkt heel interessant :male_detective: