Voorstellen (Kor) en vraag over nieuwe band voor Seiko Kinetic

Goedemorgen, mijn naam is Kor en wat leuk om nu onderdeel te zijn van dit horlogeforum! Er zijn hier mooie verhalen te lezen.

Ik draag zelf een Tag Heuer, waar ik erg blij mee ben. Mijn vorige Seiko Kinetic is naar mijn vader gegaan en daarvan is de band nu helaas stuk. Horloge naar een horlogemaker in Leeuwarden gebracht maar het is hem niet gelukt om een onderdeel voor de band te bestellen. Dan zelf maar ‘even’ zoeken op internet. Help! Ten eerste kan ik niet goed ontdekken welk type Seiko Kinetic dit is. En ik zou het wel. leuk vinden om er een leren band voor te kopen. Maar wel een die een beetje past bij de blauwe kleur van de wijzerplaat.

Wie kan mij helpen? Typenummer dat ik kan ontdekken is: 5J22-OC78 T 2
Welke leren band kan ik kopen voor dit horloge om mijn vader te verrassen. Hij is inmiddels 87 dus een beetje haast is geboden. :slight_smile:

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Fijne dag!

8 likes

Hoi kor welkom op dit mooie forum :wink: ik hoop dat er iemand te vinden is die je verder kan helpen.

1 like

Hoi Kor!

Welkom op dit forum! Aan de hand van dat nummer kun je inderdaad gaan zoeken. Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar mijn zoekfunctie gaf dit resultaat:

Even goed naar de details en productomschrijving kijken of het de juiste band is, maar ik denk van wel.

Edit:
Excuses, ik heb er over heen gelezen, maar je zoekt een leren band :blush: Ik zie nu ook dat de stalen band niet meer op voorraad is.

Je zou de breedte bij de aanzet van de band kunnen meten, dus waar de band aan de kast vast zit. Dit noemen we lugs en wat we graag willen weten is de lugbreedte.
Als het goed is, is de lugbreedte 16mm, tenzij de band een speciale aanzet heeft. Wellicht zou je daar een foto van kunnen maken?

1 like

Niet op voorraad

Wellicht kan een behulpzame HFer bij Seiko kijken of die banden nog te bestellen zijn bij Seiko zelf.

2 likes

In onderstaand topic is een hoop te lezen over dit soort bandjes. Helaas lijkt topic starter te zijn vertrokken. Volgens mij verkoopt hij die bandjes nu via marktplaats. (Zoeken op “Seiko kinetic”.)

2 likes

:+1: :partying_face:Welkom en succes met de zoektocht

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like

Welkom op HF, Kor!

Hey, je bent in goed gezelschap! De groep TAG Heuerenthousiastelingen groeit nog altijd!
Kijk vooral ook 'ns in dit topic!

Met de band voor je Kinetic kan ik je helaas niet helpen. Maar wens je succes met het vinden van de juiste!

1 like

Welkom :wink:

1 like

Welkom hier

1 like

Welkom bij de club Kor.
Probeer bij horloge.nl.

1 like

Welkom op dit forum Kor! :hugs::pray:t3:

1 like

Welkom hier en veel plezier.

1 like

Welkom hier.

1 like

Welkom Kor en ik ben ook op zoek naar een vervangend bandje voor mijn kinetic. Dus mocht je slagen dan houd ik mij aanbevolen.

Ps. Anon (van het eerder aangehaalde topic) reageert niet op pm. Denk dat hij niet meer actief is hier.

1 like

Nette en zeer snelle reactie van WatchPlaza.
Nog geen oplossing dus.

Goedemorgen Kor,

Bedankt dat u contact met ons opneemt.

Ik heb het direct voor u nagekeken.

Helaas zijn alle horlogebanden voor dit model (5J22-0C70) bij Seiko uitverkocht.
Wij kunnen ook geen alternatieve horlogebanden leveren.

Wellicht dat u ergens anders wel een band kan regelen.

Succes met het vinden van een passende horlogeband.

Met vriendelijke groet,

WATCHPLAZA

Welkom. Met 87 is een kinetic een goede keuze om te blijven bewegen👌🏼

Heb al jaren hetzelfde euvel en heb ook nog steeds geen oplossing gevonden, ik heb een keer overwogen om er een op ebay te kopen. daar komen ze wel eens voorbij

Hoi Paul we zijn al weer een tijdje op HF aanwezig hoor onder een andere naam af en toe een reactie hier en daar verder af en toe wat lezen!!

1 like

Jammer daybeds HF’er er niet meer is had wel een paar tips voor hem.