(Tag) Heuer Only (Deel 2)

Prachtig!

1 like

Beetje off topic (maar ook weer niet)

Ik heb dit -denk ik- al zo’n 12 jaar in de kast liggen , ooit eens in delen overgenomen als hobbyproject maar nooit de juiste wijzerplaat kunnen vinden en daarna vergeten en nu geen interesse meer om er iets mee te doen .

Kan iemand hier iets mee als hobby project ?
Het was ooit een CFJ2115 maar nu zonder ook maar enige vorm van tijdsweergave of garantie :wink:

Super mooi :star_struck:

1 like

Leuk project!
Misschien handig om een onderwerp op te starten met je vraag. Kun je ook je voortgang laten zien :sweat_smile:

1 like

Beste tag liefhebbers ik het net via eBay deze mooie wn1110 op de kop weten te tikken er zaten helaas geen extra schakels bij is er nog iemand binnen deze groep die mij eventueel kan helpen met het vinden van nog 2 schakels gok ik

![image|375x500](upload://k4NX6yJZk8bYYPrzoxfWVhH4ep0.jpeg

8 likes

OMG, wat een gave kroon op het 60-jarige jubileum van de Carrera!
Echt grailmateriaal, wat mij betreft!

Met 21.750 geen koopje, natuurlijk. Maar voor een gouden Speedmaster betaal je heel wat meer.
En deze Carrera vind ik toch echt mooier en dan ook weer in een geweldige 39mm! :heart_eyes:

Met het in-house TH20-00 automatisch uurwerk, met 80 uur PR en een praktische 100m WR.Heel vet ding! :sunglasses:

21 likes

Helemaal eens! Verticaal geborstelde wijzerplaat is prachtig.

1 like

Ik heb helemaal niets met gouden horloges maar hier maak ik graag een uitzondering voor… prachtig :heart_eyes:

1 like

Mooie gestripte wijzerplaat, de onzichtbare running seconds subdial staat me tegen om maar helemaal niet te beginnen over die rare gebolde tachy bezel.

Een gouden Zenith G381 is goedkoper en dan heb je ook nog 50 jaar garantie en onderhoud. Dus ik weet wel wat ik zou kiezen.

Scheelt relatief weinig met de Zenith (zeker in vergelijk met de Omega die ruim 100% duurder is) en ik trek die afgezakte datum en die kleinere subdial op 6 van de Zenith niet. Dus sowieso een no-go voor mij. Maar smaken verschillen en dat houdt 't ook leuk hier. :beers: :+1:

9 likes

Prachtig horloge!

Op zoek naar wat mijn ultieme horloge staat deze hoog in mijn lijstje. Ik ben alleen bang dat hij wat klein is met maar 39mm. Binnenkort eens ergens passen.

Schroom niet meer te posten van dit horloge. Of eigenlijk is het een verzoekje :grin:.

Dank je en bij deze dan :wink:

Voor mij is 39mm een ideale maat maar hij lijkt groter op de pols door de het effect van de glasbox.

24 likes

Hoe ervaar je de dikte van het horloge? Op papier klinkt bijna 14mm best veel, maar ik neem aan dat een aanzienlijk deel daarvan in het glas zit?

En wat is je polsomtrek?

1 like

Thanks! Fraai hoor.
Denk dat deze op vele straps mooi staat.

1 like

Dikte valt reuze mee, hij ligt een stuk ‘dieper’ op de pols dan bijvoorbeeld een Tudor BB.
Vindt het een stuk fijner dragen dan de Pelagos 39 die ik een tijd heb gehad, de afmetingen zijn wat meer in balans vindt ik.
Polsomtrek is 17cm.

3 likes

Is simpelweg schitterend :star_struck:

1 like

5 likes

Vandaag naar Utrecht geweest om de Carrera Glassbox te passen. Punte had ze helaas niet maar SC had ze beide, de zwarte, blauwe en zelfs een special editie.

Hoewel maar 39mm stonden ze biede mooi op mijn pols. Helaas kan je ze niet een hele dag dragen om echt even goed te passen en aan te voelen. Beide vind ik echt prachtig. Persoonlijk hadden ze wel 41mm mogen zijn maar ben 39mm dan ook niet gewend.

De blauwe uitvoering heeft een mooie flare op de wijzerplaat en is rijk in details en prachtig in balans. De zwarte, reversed panda, heeft fraaie beige lumen die het horloge naast het bolle glas een nog mooier vintage look geven.

Voorlopig blijft het nog bij dromen maar gelukkig heb ik de foto’s nog:

25 likes