Ja dat klopt ik ben veel van die Seiko’s tegengekomen met gebroken bandjes. Ik kocht een poos geleden een seiko 5M42-0e69 met een spiksplinternieuwe band ik heb daar foto’s van gepost. Bij nader onderzoek zie ik dat er in het rubberen bandje een ander model nummer staat nml niet 4GM7 BA 20 maar het bandje is hetzelfde en toen ik het bandje ging googlen kwam de Seiko SLQ003J1 tevoorschijn en idd het zelfde. Dus als ik mensen blij kan maken met een 5M42-0e60/69 kan ik ook mensen blij maken met een SLQ003J1
Het bandje wat gedragen word aan de 5M42-0e30/39 is daarentegen weer anders nml 19mm lug de schakels zijn iets kleiner en de band is dunner even dit ter informatie. Het is nu alleen maar even afwachten en natuurlijk de doelgroep bereiken. De 3D print is redelijk goed althans ik ben er blij mee je kunt natuurlijk niet verwachten dat het qua afwerking als het origineel is maar ik kan mijn horloges weer dragen als een originele en ik pas de kleurtjes aan. Ik wilde eerst een groene maar dat word een blauwe die gaat ook mooi worden. Het was inprincipe een idee voor me zelf maar als ik daar wat mee kan verdienen altijd welkom😀
Het lijkt wel of alles op zijn plek valt na mijn lange zoektocht. Eerst geen bandje te bekennen je vind nml ook geen kapotte bandjes niemand vraagt of is opzoek naar parts voor de band je leest helemaal niets en ik vind toch weer een kapot bandje die ik kan hergebruiken. Zo heb je niets zo heb je bijna alles😉
Last but not least en groen is blauw geworden. Wilde het bandje hierop zetten vanwege de kleur blauw op de plaat maar mag niet baten krijg de springbar op de lug van een kant niet los😡
Het blauwe bandje op het horloge van mijn vader gezet. Daar zat de originele op maar die band word opgeborgen en bewaard misschien aan aanvulling op mijn pensioen
Ben er nu klaar mee kan geen push pin of bandje meer zien!!!
Gaaf topic Willem. En goed bezig!
Dank je wel Paul
Ook hulp gehad van Floris van STRPS voor het meedenken en leveren van de juiste push pins voor de lug en de pins voor de schakels.
Hallo allemaal ik heb weer is wat gevonden nml een 5M42-0e40 maar deze zie ik enkel met een rubberen band nml de 4GD1/2/3/4/5 en noem maar op. Het laatste cijfer staat voor de kleur maar mijn oog valt op zoals jullie nu wel weten nml mijn obsessie voor het bandje met de schakels die aan het horloge zit. Wat mij opvalt voor dat ik het koop is dat er 5 schakels op zitten ipv 6 zoals bij de 0e30/39 60 en 69 dat wekt mijn nieuwsgierigheid. Conclusie het bandje is de 4GD0JB-LB denk gemaakt om dit horloge te upgraden. Interessant toch!!
Weet je zeker dat dit niet een 3M22 is? De band voor dit horloge is er namelijk een met 5 schakels.
Zie:
Mijn 5M42 heeft een band met 6 schakels.
Zie:
Overigens is er ook een volstalen variant.
Namelijk deze:
Die heb ik recent gevonden. Erg duur en nu erg zeldzaam.
Ooh ja je heb helemaal gelijk het is een 3M22 ik helemaal niet op de deksel gekeken dom van mij.
Ja deze heb ik ook maar met deels rubbere band vind de gehele stalen band top!!!
Ik heb ook nog een 5M42-0e49 en die ziet er hetzelfde uit dus dacht dat die kleine een 40 was slordig van mij.
De 49 heeft wat aandacht nodig en een bandje in het geel.
Het gepolijste gedeelte tussen de band en de kast kun je mooi poetsen dat heb ik met peek gedaan en daar knapt het heel mooi mee op.
Bij Jürgen ter Huurne de vraag neergelegd of het uurwerk recht gezet kan worden zit nml scheef en glas vervangen als dat er nog is. En dan weer zoeken naar een gele band.
Zal toch alleen de wijzerplaat zijn die scheef zit, anders werkt de kroon/stift niet meer
Tja die gele heb ik ooit als reserve gekocht bij mijn blauwe Kinetic, en gezien de problemen met de bracelets houd ik die toch maar, sorry
Succes!
En naast het stalen model is er natuurlijk ook nog de volledig titanium variant.
Ik heb er nog 3, maar die draag ik niet. Alledrie NOS gekocht uit resp Italie 2x en Spanje.
Wow die rode is hot stuff
Ja WoW die rode is top!!!
Die titanium is ook top!!!
Ik heb het horloge open gemaakt maar je ziet dat het kroon stifje niet helemaal recht zit en als ik de datum goed zet en het kroontje indruk verspringt de datum en komen er twee datums voor de helft in het scherm.