Seiko arctura kinetic 5M42-0e60/69

Ja dat klopt ik ben veel van die Seiko’s tegengekomen met gebroken bandjes. Ik kocht een poos geleden een seiko 5M42-0e69 met een spiksplinternieuwe band ik heb daar foto’s van gepost. Bij nader onderzoek zie ik dat er in het rubberen bandje een ander model nummer staat nml niet 4GM7 BA 20 maar het bandje is hetzelfde en toen ik het bandje ging googlen kwam de Seiko SLQ003J1 tevoorschijn en idd het zelfde. Dus als ik mensen blij kan maken met een 5M42-0e60/69 kan ik ook mensen blij maken met een SLQ003J1
Het bandje wat gedragen word aan de 5M42-0e30/39 is daarentegen weer anders nml 19mm lug de schakels zijn iets kleiner en de band is dunner even dit ter informatie. Het is nu alleen maar even afwachten en natuurlijk de doelgroep bereiken. De 3D print is redelijk goed althans ik ben er blij mee je kunt natuurlijk niet verwachten dat het qua afwerking als het origineel is maar ik kan mijn horloges weer dragen als een originele en ik pas de kleurtjes aan. Ik wilde eerst een groene maar dat word een blauwe die gaat ook mooi worden. Het was inprincipe een idee voor me zelf maar als ik daar wat mee kan verdienen altijd welkom😀

2 likes

Het lijkt wel of alles op zijn plek valt na mijn lange zoektocht. Eerst geen bandje te bekennen je vind nml ook geen kapotte bandjes niemand vraagt of is opzoek naar parts voor de band je leest helemaal niets en ik vind toch weer een kapot bandje die ik kan hergebruiken. Zo heb je niets zo heb je bijna alles😉

2 likes

Last but not least en groen is blauw geworden. Wilde het bandje hierop zetten vanwege de kleur blauw op de plaat maar mag niet baten krijg de springbar op de lug van een kant niet los😡

3 likes