Seiko arctura kinetic 5M42-0e60/69

Kan me voorstellen dat je de gele band niet weg doet. Op de 5M42-0e49 zat het bandje met schakels voor de 0e39 maar aangepast op de lug. Heb deze al helemaal opgeknapt en dat hou ik ook heb al een nieuw rubber bandje besteld want dat is nu nog te koop.

1 like

1 like

Ai, voorzichtig maar dan :thinking:

Hoi Willem, super idee om het te laten printen. Ook goed gelukt precies :smiley: Is het stevig ? Ben namelijk ook hopeloos opzoek naar een originele band voor mijn slq003. Kan je er nog krijgen ? Of heb je de file van de tekening misschien ? Met vriendelijke groeten Niels

1 like

Hallo Niels bedankt voor je compliment. Ik hen nog 1 setje in het zwart over als je het ok vind stuur je het bandje naar me op dan plaats ik alles op de print en borstel de schakels voor je. Ik ben inmiddels erg handig geworden met het plaatsen vd schakels omdat het een 3D print is is het wat passen en meten maar ik weet waar ik op moet letten. Mvg. Willem

3 likes

De foto waar jij op gereageerd heb is een bandje voor de 0E39. De eerdere foto’s zijn de bandjes voor de 0E60/69 en passen op de jouw vanwege 20mm lug. Ik weet niet of er nog foto’s gestuurd kunnen worden in deze topic anders graag foto van jouw bandje misschien in een privé bericht.

Op jouw antwoord of het stevig is kan ik alleen maar zeggen steviger dan het origineel

Ik zit te wachten op dit horloge nml een 5J22-0C90 gekocht vanwege de metalen band die ook past op een 0e39 19mm lug en ook dit bandje blijkt zeldzaam te zijn. Het horloge mist kroon en stem misschien ga ik deze een kans geven.

2 likes

Ben nieuw op het forum en kan niet terug vinden hoe ik een privé berichtje moet sturen :smiley:

Ik ken dat dat had ik ook in het begin en kreeg toen uit onverwachte hoek hulp maar ik ga je proberen een privé bericht te sturen.

Ik denk dat een privé bericht naar jouw nog niet lukt omdat je tekort op het forum misschien dat een ander die dit leest kan bevestigen.

Dat zou wel moeten kunnen denk ik. (Tenzij dat afhangt van je ‘level’ op het forum.)
Wanneer je op iemands naam klikt (1), verschijnt er een kader waarin ook een rood blokje “bericht” staat. Dat klik je aan (2) en vervolgens opent er een venster waarin je je bericht kunt schrijven. Succes!

Dank je Paul en het is gelukt!!

1 like

Kon het weer niet laten en heb een nieuwe aanwinst.

5 likes

Dit is een 5J22-0A70 auto relay en de eerdere foto’s een 5J22-0C90 auto relay maar de all stainless steel band intrigeerde me.

2 likes

Ziet er mooi uit in staal Willem, gefeliciteerd er mee :ok_hand:

1 like

Goedenavond heren en misschien wel dames bij deze wens ik jullie allemaal veel gezondheid en geluk in dit nieuwe jaar!!
Is er interesse in een paar objecten waar ik afstand van ga doen nml een Seiko 5M42-0e69 met 3D geprinte band deze heb ik dubbel.
Een originele band voor de 3J22-0D30/39 in goede staat niet poreus of zo en geschikt voor een plus minus 16cm pols.
Bij interesse stuur me een persoonlijke e-mail voor foto’s.
Gr. Willem

2 likes

1 like

1 like

Zoals ik al eerder had gemeld dit horloge aangeschaft vanwege de band.

Ik kwam er achter dat er bij een schakel dicht bij de aansluiting een gaatje zat zoals we die gewend zijn bij de sluiting van de band om deze in te korten

En ik maar piekeren waarom daar dat gaatje. Blijkt dat de het pinnetje dat verstopt zit en machinaal is verwerkt is gebroken.

Ik kon er een 5mm in heb met splitpennetje geprobeerd en geen resultaat en heb er een push pin in gejekkert en hoppa ( sorry geen foto maar die komt wel)
![afbeelding|281x500](upload://xLfiq753Mg52siXQUewsRSHV4e.jp
eg)
Tevens er achter gekomen dat dit wel is voorkomt en gelezen op UK kinetic repair dat ze dit oplossen dmv een gaatje boren en toen viel het kwartje.

1 like