Het horloge ligt nu bij Jürgen ter Huurne voor een kroon en stem hopelijk valt het mee want i.p.v. dat de lockdown geld bespaart kost het mij geldbuidel verveling
En batterij uiteraard!!!
Op de derde foto zie je bij een schakel het gaatje waar ik een push bar heb in gejekkert omdat het machinaal verwerkte pinnetje was afgebroken daar zat dat gaatje waar ik over peinsde wat dat was
Jürgen melde me dat een kroon niet meer leverbaar is en dat er een alternatief gestuurd was helaas in het goud kleur.
Ik kwam al op het idee en Jürgen melde dit ook licht proberen te scheuren want het is een coating.
Zie het resultaat
Ik kwam wat tegen in mijn Macgyver kistje dit is tijdelijk en even zoeken naar een piep klein O ringetje
Horloge doet het perfect auto relay functie doet het ik weer blij😁
In een eerdere post had ik een foto gepost van een en dat bleek later want werd op een forum lid geattendeerd dat het ook een 3M22 ging met een bandje van rubber en metalen schakels en heb die in originele staat gebracht.
Zo was die
En zo hoort die
Ook dit horloge oplaten knappen die met die scheve wijzerplaat en beschadigd glas. Deze heb ik door Rob van monsterwatches laten doen die kon een vervangend glas leveren wat ook uitgestorven is en tevens de band die er hij hoort.
Oorspronkelijk had ik ook een paartje - maar na scheiding de mijne nooit meer gedragen. Pas vorig jaar aangedurfd om toch ‘haar’ naam daar uit te schuren (dun bodempje, dus ) en dat ging redelijk. Helaas is door het niet dragen de capacitor in bijna winterslaap gebleven, dus nog niet echt praktisch…
En die coole gele band heb ik ook nog steeds uit die dubbel aanschaf

Deze ziet er ook nog netjes uit dit is de 5M42 met blauwe band en je heb ook de gele band hiervan? Ik zou die er op zetten.
Goedemiddag hier een kleine aanvulling op deze topic die ik een tijd geleden heb gemaakt. In deze topic is laten weten dat ik een groene band wilde maken voor mijn horloge dat is toen een blauwe geworden maar toch de groene laten maken. Tevens een 5m42-0e39 op de kop getikt met een metalen band en kon gelukkig nog schakels bestellen.
Ziet er weer goed uit Willem!
Wat mij betreft is het kinetic systeem van Seiko behoorlijk ondergewaardeerd.
Fantastisch