Goedemorgen heren kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een 5m42-0e30 en een 5m42-0e39 naar mijn idee alle 2 heren modellen maar ik begrijp even niet wat het verschil is tussen die 2.
De 30 heeft de zwart rubberen binnenband en de 39 heeft de all stainless steel band. Althans, dat zegt google. Als ik mijn eigen kinetic bekijk, met rubberen binnenband, zie ik dit:
Ergo, dan weet ik het ook niet meer.
Idd een beetje verwarrend want de 39 staat in de catalogus ook met een rubberen band en tevens word de 30 in de catalogus niet weergegeven. Het enigste verschil wat ik tegen kom is dai de achterkant soms van plastic is en soms in metaal is.
Dit is ook een 39 is met rubberen band gekocht maar omdat die is kapot gegaan is er een metalen band op gekocht.
Plastic achterkant
Typisch, die van mij heeft hetzelfde nummer, maar is toch echt met een metalen achterkant.
Ok nou ik heb deze vraag bij iemand neergelegd als ik het weet lombok hier op terug.
(Lombok moet zijn kom ik) lombok is trouwens een eiland in Indonesië
Hi Willem, bij het model waarbij de kroon afstaat moet eigenlijk nog de stift op maat worden gemaakt. Dat is niet zoveel werk. Had je op dit model nou een nieuwe kroon gekregen? ( ik kan al je modellen niet meer uit elkaar houden!) als iemand de kroon heeft vervangen mag die ook de stift wel even passend maken! Verder; leuke collectie!
Hallo Martijn dank voor je reactie. Wat ik begrepen heb nadat ik het horloge terug kreeg bleek dat enkel de kroon niet meer leverbaar was en dat hij deze kroon op gestuurd heeft gekregen. De kroon was ook goudkleurig maar die heb ik licht geschuurd. Over de stem heb ik de persoon in kwestie niet gehoord ik weet niet of deze nog te bestellen was. Dus als ik het goed begrijp is de reden dat de kroon niet helemaal aansluit een kwestie vd stem? Het is een auto relay de functie werkt wel op de manier zoals het nu bevestigd is. Ben zeer nieuwsgierig naar jouw expertise.
Hi @willem1961, het lijkt (beoordeeld van een afstand) dat je nieuwe kroon iets te lang is voor je originele stift. Bij het plaatsen van de kroon moet je stift dan iets worden ingekort .
Dit filmpje laat dat mooi zien vanaf 2.37: https://youtu.be/RbU7D8nbnJY
Bij jou zal het dan maar een paar mm moeten worden ingekort maar dat zou betekenen dat de kroon er dan weer mooi op past!
Bedankt voor de tip ik ga dat is bespreken met diegene die dit heeft gedaan eigenlijk wel vreemd dat hij daar zelf niet aan heeft gedacht. Ikzelf heb de know how niet.
Beste Martijn heb jij een workshop waar jij dit soort reparaties verricht?
Het model waar het omgaat is de 5J22-0C90 auto relay van deze sluit de kroon niet goed aan.
Goedemiddag heren een poos geleden werd ik door Martijn benaderd in deze topic dat het horloge de seiko 5J22-0C90 auto relay met uitstaande kroon een kwestie is van de stift aanpassen. De info die ik destijds kreeg was dat de kroon niet leverbaar meer is met dit als resultaat.
Dit zat me toch niet lekker en ben op onderzoek gegaan en blijkt dat de stift voor dit horloge nog wel origineel te bestellen is en dat er een vervangende kroon is nml de 8K55B4SAG1 deze info kreeg ik van Perry van der Linden en na speurwerk is dit de kroon van de 5m42-0e39 en het past!!
Tevens kwam ik deze 5m42-0e40 met gestorven batterij na veel wikken en wegen de stoute schoenen aan getrokken en een batterij besteld niet de messen geslepen maar de schroevendraaiertjes en hoppa het is me gelukt. Vooral de kleine schroefjes hebben mijn geduld aardig getest.
Netjes gedaan. Mooi setje zo.
Dank je wel Harry en ja ik heb mezelf weer eens over troffen. Wat de 5j22-0c90 betreft is dit: soms willen we € besparen en zoeken we een alternatief om de reparatie te laten verrichten ipv naar Seiko te gaan maar de stift en kroon heeft mij 65€ gekost dus eigenlijk goed te doen. Ik ben een plaatselijke dealer in gegaan met al de nodige informatie die ik heb gekregen en opgezocht misschien een goeie tip ga eerst op onderzoek ga mensen raadplegen en kom tot een plan van aanpak dit had mij de eerste kosten voor dit horloge kunnen besparen.
Dus wel de reparatie door Seiko laten doen.