Seiko arctura kinetic 5M42-0e60/69

Heb ook een Seiko 5m42-0e39 met metalen band op de kop getikt waarvan ik dacht dat ook hier het batterijtje aan vervanging toe was maar helaas deze heeft een defect nml het uurwerk heeft een hoog stroomverbruik daar zal het uurwerk van vervangen moeten worden volgens Seiko en ja dit is iets aan de hoge kant kijken wat ik hier mee ga doen.

Deze dealer is op de hoogte en zeer enthousiast wat ik met de bandjes voor mijn 5m42-0e60/69 heb gedaan dit tevens bij de seiko afdeling gemeld en waren verbaasd en ook enthousiast. Binnenkort een gesprek met de eigenaar die nieuwsgierig is naar mijn project en collectie.

3 likes

Dit is de 5m42-0e39 die ik wederom een kans wil geven. Volgens Seiko vraagt het uurwerk een te hoge spanning en moet het uurwerk vervangen worden een nieuwe batterij is geen optie. Heeft iemand een suggestie. Ik heb ergens is gelezen dat het uurwerk van een 5m42 vervangen is voor een 5m62 klinkt dit bekend in de oren? Let me know!!

1 like

Vraag het aan Rob Pieters van dulci international. Die weet er veel van en over.

Kan je er niet gewoon een donor 5m42 uurwerk in doen?

Dank je Peter dat ga ik doen bedankt voor de tip!!

En ja een een donor klok op de kop tikken dan weet ik precies watcher gaat gebeuren die havik ook weer een kans geven dus dank je de koekoek :joy:

Wat en gaat

Ga

Gaaf werk met al die bandjes en arcturas.

Dank je Ruud

De mijne is nog niet dood maar echt laden lukt toch ook niet :sunglasses: - nu nog die stoute schoenen :thinking:

Als de je de batterij via de deksel kan benaderen is het te doen. Ik heb hier mee gewerkt. Heb de kleine snijmesjes magnetisch gemaakt dat is makkelijk voor als het schroefje in het uurwerk valt en een tortual op YouTube bekeken.

2 likes

En om te voorkomen dat het horloge gaat draaien als er mee bezig bent spreid je het bandje en plak beide helften met tape aan de ondergrond vast😉

Had je deze al gezien Willem? Past denk ik goed bij jouw mooie verzameling.

1 like

Die bied ik te koop aan op MP die heb ik al is gepost in deze topic Paul heb het toen gekocht in een opwelling

1 like

Ik vind het een erg mooie Seiko Willem. Dat design begint al echt een vintage/retro gevoel te geven. :ok_hand:

Het is dat ik meer van de duikers ben.

Geen naar horloge dat vind ik ook maar ben toch meer Vd Jorg Hysek modellen

2 likes

Beste Willem, ik heb enkele jaren geleden een kapotte 5m42 vervangen door een 5m62. Het horloge loopt nu nog steeds uitstekend en heeft een gangreserve van ongeveer 6 tot 8 maanden.

Het enige dat ik ervaar is dat de gangreserve indicatie nooit hoger komt dan 20 seconden. Alleen als ie van de lader kom is het 30 seconden.

De kosten waren toentertijd ongeveer €70.-

2 likes

Dag Coosc dank voor je reactie daarom had ik het geplaatst. Ik had hier op HF het ergens gelezen maar wist niet meer zo snel waar dus dat was jij. Kun je me wat meer vertellen bvb welke 5m62 en past daar de wijzerplaat op dus kan alles overgezet worden. Heb je dit uitbesteed en ben je zelf opzoek gegaaan naar dit vervangende caliber.