NA: Seiko Arctura kinetic 5M42-0E39 1997

Mooi stukje tekst.! :ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Mooi gedaan!! Ziet er grandioos uit!!
Het heeft iets “Avant Gardistisch”.

Ik wens je er een vooruitstrevende tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst :ok_hand:t2:

1 like

Gefeliciteerd met je bijzondere NA

1 like

Ha, ik heb r ook twee van - leukste is natuurlijk dat de bracelets behalve minder mooi dus wel heel blijven :slightly_smiling_face: Ik zal ze maar niet posten :innocent:

2 likes

Wat een geweldige aanwinst Harry :ok_hand:

1 like

Leuk verhaal met bijbehorende foto’s, aparte constructie ook. Ik heb ook een zwak voor de kinetic en draag meestal mijn Landmaster, mono-blok kast, dus hopelijk blijft mijn accu het nog even doen…:wink:

Ik dacht trouwens dat die moderne accu’s geen problemen met onregelmatig opladen hadden?

2 likes

Ik ook!! Gefeliciteerd met deze klasse combinatie!
Toppunt van design zonder al te veel terug te grijpen op ‘eerder behaalde resultaten’ - zo kijk ik er tenminste al zeker 25 a 30 jaar tegenaan. :hugs:

Grote stoorpunten (voor al mijn kinetics btw) zijn met name de snelle uitval bij te weinig gebruik én de matige levensverwachting van de meeste banden, zowel de mixed material versie als de siliconen strap…
Overigens: Er schijnen redelijke opladers voor kinetics te zijn (ook cheap voor de trouwe Ali supporters), deze bewegen heftiger dan die voor automatics.
Met de Philips draadloze ‘kaarsen’ oplader heb ik redelijke ervaringen, vereisen wel veel geduld vond ik.
Veel plezier met deze vondst :four_leaf_clover:

1 like

Funky! Veel draagplezier!

1 like

Hele mooie Cult Seiko. Veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd, veel draag plezier

1 like

Volgens mij is het verschil tussen de eerdere en de modernere accu’s, dat de gangreserve veel langer is. Of ze nu beter bestand zijn tegen leeg raken, durf ik niet te zeggen.

1 like

Bedankt voor de tip. Dat is een aardig weetje.

1 like

Volgens mij had jij een tijdje geleden jouw exemplaar hier laten zien, als ik het me goed herinner.

Het verval van de originele mixed material bandjes hield mij altijd tegen om er een aan te schaffen. Ik weet dat er iemand op het forum was, die het kunststof deel van die banden kon laten maken of laten 3D printen.

Ik zie dat dit HF lid zijn lidmaatschap heeft opgezegd. Mogelijk kan je een HF-er uit dat topic benaderen, die zo’n bandje heeft aangeschaft. Is een beetje een omweg, maar wel de moeite waard.

1 like

Wow wat een mooie! Toen ik 16 was kostte deze 999 gulden. Helemaal verliefd op, niet gekocht.

Geniet ervan!!

2 likes

Ah, blijven dragen daan maar, is geen straf.

1 like

Jaaaja, maar nu wil ik natuurlijk jouw bandje. :laughing:

1 like

Mooi hoor. Ik heb die van mij in 1998 gekocht.

1 like

Lekker enthousiast. Mooi man :ok_hand:
Deze uurwerkjes worden tegenwoordig volgens mij minder gebruikt, kom ze gevoelsmatig iig niet veel meer tegen. Geniet in ieder geval van deze leuke NA :+1:

1 like

Mooi en old school! Veel draagplezier ermee.

1 like